Световните доставки на таблети за второто тримесечие на годината са достигнали 25 млн. бройки. Така пазарът в тази ниша е отбелязал сериозен ръст от 18,7% в сравнение с първото тримесечие на 2012
г. или с 33,6% в сравнение с периода април-юни година по-рано. Това става ясно от данните на маркетинговите анализатори от IDC.
Анализите сочат, че за осмо поредно тримесечие най-скъпата технологична компания в света – Apple, продължава да е безапелационният лидер на пазара, продал повече таблети от всички останали компании
взети заедно.
Базираният в Купертино гигант е доставил рекордните 17 милиона iPad-a, с което бележи ръст от цели 11,8 млн. бройки в сравнение с първото тримесечие на годината. Така към момента Apple държат близо
68,2% от световния пазарен дял на компактните сензорни компютри.
Анализът на IDC показва, че Samsung също отчитат сериозен растеж. Корейската компания е удвоила продажбите си в сравнение предходните три месеца до 2,4 млн. устройства. Така Samsung e заела 9,6% от
световния пазарен дял.
Третите в класацията – Amazon, чийто Kindle Fire за момента е достъпен само за американския пазар, е доставила 1,2 бройки от таблета. На четвърто място са Asus с 855 хил. продадени
устройства.
В челната петорка влизат и Acer, чиито продукти отбелязват сериозен спад. За второто тримесечие компанията е продала малко над 385 хил. бройки, което е почти двойно по-малко от продажбите,
реализирани за същия период година по-рано.