Според анализаторите, разходите за реклама в Интернет ще забавят своя темп на увеличение, като това хвърля съмнение върху успешната реализация на публичната емисия на Google.
Продажбите на он-лайн реклама ще нараснат едва с 11% през 2009г., при ръст от 65% през 2003г., според данни на Jupiter Research. През 2009г. обаче рекламодателите ще изхарчат 5.5 млрд. щ. д. срещу очаквани 2.6 млрд. щ. д. през тази година.
Това означава проблеми за основния бизнес на Google, а именно продажбата на реклами, свързани с определени ключове думи, въвеждани при търсене.
По-късно този месец Google се очаква да събере 3.3 млрд. щ. д. при листването си на борсата, като общата стойност на компанията вероятно ще достигне 36 млрд. щ. д.
Редица анализатори обаче критикуват начина, по който Google организира превръщането си в публична компания. Според някои мнения, продажбата на акции чрез он-лайн търг, при който малките и големите инвеститори ще бъдат равнопоставени, може да изкриви цената на ценните кнжа.
Докладът на Jupiter подхранва съмненията, че ускореният растеж на Google е на път да свърши. През миналия месец Google обяви ръст на тримесечната си печалба от 7%, неуспявайки да реализира двуцифрено увеличение, както е било при всяко тримесечие от 2002г. насам. Така анализаторите считат целевата цена на акциите от 108 – 135 щ. д. за прекалено висока.
Слабото представяне на фондовите пазари на САЩ също може да намали апетита за акциите на Google.
Според британския Observer, съветниците на Google са се срещнали през уикенда, за да обсъдят евентуално отлагане на емисията, докато се подобри настроението на инвеститорите. /news.bbc.co.uk