През изминалата календарна година продажбите на нови автомобили в България са се покачили с 29.7% в сравнение с 2005 г. и са достигнали ниво от 45 300 единици, съобщава електронното издание auto-press.net.
42 625 от продадените коли са леки и лекотоварни (+27.5%), а 2 675 са автобуси и камиони (+77.6%).
Според данните на Съюза на вносителите на автомобили в България, 12 от представляваните в страната ни марки са реализирали четирицифрени продажби през 2006 година. Това са:
-
София Франс Ауто (Peugeot)- 4 628 автомобила;
-
ТМ Ауто (Toyota) - 4 204;
-
Мото Пфое (Ford) - 3 840;
-
Осемте дилъра на Opel - 3 583;
-
Еуратек (Skoda) - 3 261;
-
Автомотор Корпорация (Citroen) - 3 087;
-
Порше БГ (Volkswagen) - 2 521;
-
Рено Нисан България (Renault) - 2 014;
-
Шестте дилъра на Chevrolet - 1 725;
-
Рено Нисан България (Dacia) - 1 721;
-
Индустриал Комерс (Hyundai) - 1 382;
-
НАР (Lada) - 1 234.
При автобусите и камионите се наблюдава изключително голям ръст в продажбите за миналата година. Реализацията се е подобрила със 77.6% до ниво от 2 675 единици.
През календарната 2005, резултатът е бил 1 506 единици. Първенец в групата е Балкан Стар с 908 нови регистрации, 374 от които са направени само през декември. На второ място застават четирите дилъра на Iveco с 873 продажби, а на трето е Еврокамион (MAN) с 259. /INSURANCE.BG