Националният бюджет за туристическа реклама е 8 млн. лева през 2011 г.. Извън това, за тази дейност по линия на Оперативна програма "Регионално развитие" (ОПРР) са заделени още над 26 млн. лв. Това стана ясно по време на вчерашното заседание на Националния съвет по туризъм в Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ), което прие годишната программа за национална туристическа реклама за 2011 г.
В заседанието участваха министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков, зам.-министър Иво Маринов, зам.-министърът на регионалното развитие и благоустройство Лиляна Павлова, експерти от други министерства, както и представители на туристическия бранш, съобщиха от министерството.
През следващата година България ще участва на част от най-престижните международни изложения - тези в Берлин, Москва, Лондон и Киев, както и на още 31 международни изложения с информационни щандове.
МИЕТ ще участва и на 8 национални туристически борси. Това са Международна туристическа борса «Ваканция и СПА Експо 2011" - София, Международна туристическа борса „Културен туризъм" - Велико
Търново, Регионална контактна туристическа борса „По пътя на слънцето", Туристическа борса „ Вашата ваканция" - Бургас Туристическа борса „ Уикенд туризъм " - Русе, Черноморски туристически форум -
Варна, Туристическа борса „Планините на България - гостоприемство на четири сезона" - Смолян и Фестивал на устойчивия туризъм и здравословното хранене «Зелени дни». По предложение на председателя
на Асоциацията за алтернативен туризъм Любомир Попйорданов в годишната программа залегна и участие в специализираното изложение за екотуризъм във Франция.
По предложение на министерството ще бъде сформирана работна група по маркетинг към Националния съвет по туризъм. Тя трябва да консултира съвета при взимането на маркетингови решения в областта на
национална реклама на чуждестранни пазари и на вътрешния пазар. В групата ще участват експерти от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма и от браншовите организации в туризма.