От отсечката Оризово - Стара Загора на автомагистрала "Тракия" (лот 1 - бел.ред.) също да бъдат взети проби, настояват от СДС. Те имали основание да смятат, че и в този участък е възможно е да е използвана пепел, каквито съмнения вече бяха изразени за лот 2.
Председателят на предизборния щаб на синята партияБорис Марков припомни, че в понеделник бяха взети проби от материалите, влагани при строежа на лот 2 от аутобана заради обвиненията на БСП, че е използвана пепел. Резултатите от тях трябва да станат ясни до 45 дни.
В СДС имаме основателни подозрения, че същият този материал е използван в строителството на отсечката Оризово - Стара Загора, която бе построена от предния кабинет. Настояваме да бъдат взети проби и от този участък от магистралата. Нашите подозрения се засилват и от това, че в БСП са твърде добре наясно къде и в какви количества има такъв материал и подозираме, че всъщност с тяхна схема, със схема на тройната коалиция сега се разкрива наполовина пред обществото и се атакува строителството, каза Марков.
С това свое искане "сините" настояват истината да излезе наяве и да се знае цялата истина относно строителството и приключването на магистралата. До нас достигна информация, че същата тази отсечка, пусната от тройната коалиция, все още не е въведена в експлоатация, тоест няма всички необходими документи, допълни Марков.
Затова сините питат вярно ли е това, има ли участъкът всички необходими документи и ако не, на какъв етап са те.
От материалите за лот 2 на магистрала „Тракия" извънредно бяха взети проби, за да се провери дали те отговарят на стандартите. В средата на март БСП поиска оставката на регионалния министър Росен Плевнелиев, тъй като според червената партия отсечката от Стара Загора до Нова Загора на аутобана се строи на основата на пепел от мини. Тогава лидерът на социалистите Сергей Станишев заяви, че участъкът ще трябва да се преработи, което щяло да струва на държавата около 25 млн. лв. От пътната агенция, както и министър Плевнелиев опровергаха твърденията на БСП и заявиха, че всички материали, независимо в кой от строящите се лотове на „Тракия" се влагат, минават през регулярни лабораторни проверки.