Само три български марки попаднаха в двадесетицата на най-популярните търговски имена в България. Това показва тазгодишното изследване “Супербрандс” при потребителските стоки, цитирано от вестник
"Дневен Труд".
Както при предходното проучване най-силната търговска марка у нас е “Кока-Кола”, а на второ място е “М-Тел”. Мобилният оператор е изпреварил световната интернет търсачка “Гугъл”, която е на трето
място.
Другите два бранда от България, които попадат в Топ 20, са Би Ти Ви (4-о място) и “Глобул” (12-о място).
Сред най-популярните марки у нас попадат и производителите на автомобили “Мерцедес Бенц” и БМВ, които са съответно на 11-о и 15-о място, както и водещите световни производителите на спортни облекла
“Адидас” (6-и) и “Найк” (17-и). В двадесетицата липсват българските марки бира, а на 13-о и 20-о място са “Хайнекен” и “Туборг”.
“Нокиа”, “Сони” и “Майкрософт” пък са най-популярните брандове от света на технологиите у нас.
Най-популярният всекидневник у нас е вестник "24 часа"/
Общо в тазгодишната класация “Супербрандс” са включени 500 търговски марки от страната и чужбина.
Гласуването е осъществено на два етапа - чрез таен вот на независимо жури и чрез интернет допитване до потребителите. В анкетите са участвали 10 000 души от цялата страна. 68% от тях са жени, а 32%
са мъже. Най-активно са гласували младите хора на възраст от 26 до 35 години, показва изследването.
Любопитен факт е, че най-голям дял сред анкетираните в интернет (30%) са хората с месечен доход на домакинството над 1500 лева.