Самолетите на летищата в Бургас и Варна имат гориво само за два дни. Ръководството търси варианти за решаване на проблема", съобщиха за BurgasNews от фирмата - концесионер "Фрапорт".
През лятото от Летище Бургас се изпълняват редовни полети до 27 дестинации в Европа и Азия от 16 авиокомпании. Има и 123 чартърни дестинации, които се изпълняват от 55 авиокомпании. По груби сметки, в най-натоварения сезон през летните месеци на всеки 3-4 минути на летището излита или каца самолет.
Междувременно стана ясно, че "Лукойл авиейшън", компанията, която зарежда самолетите с гориво на Летище София, има запаси с керосин за 7-8 дни. Складовата база на "Лукойл авиейшън" е затворена. Компанията може да работи само с наличното гориво, тъй като "Лукойл" няма право да доставя нови количества.
Бургаската рафинерия е единственият производител на самолетно гориво в страната. При изчерпване на наличните количества в тези складове, "Лукойл айвиейшън" може и да внася гориво от друга държава - без значение дали е член на ЕС или не. Най-близките възможности са Румъния и Гърция. От друга страна, има и керосин в държавния резерв.
От Летище София очакват кризата с горивата да се реши до дни, тъй като това ще е в интерес на всички. Дневно през столичното летище минават по около 100 самолетни компании, 80% от тях по принцип зареждат гориво на аеропорта. Засега обаче, никоя компания не се е оплакала от липса на керосин.