Санкционираха "Метро" с над 97 хил. лв. за заблуждаваща реклама

09.04.2010 | 12:14
по статията работи:
Търговската верига представяла в брошурите си продукт, който в крайна сметка не предлагала
Санкционираха "Метро" с над 97 хил. лв. за заблуждаваща реклама

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) установи извършено нарушение по чл. 32, ал. 1, във връзка с чл. 33 от ЗЗК от страна на "Метро Кеш Енд Кери България" ЕООД и наложи имуществена санкция на дружеството в размер на 97 559,00 (деветдесет и седем хиляди петстотин петдесет и девет) лева.

Действащият ЗЗК въвежда заблуждаващата реклама, като една от формите на нелоялна конкуренция, която е забранена поради негативния ефект, който оказва или може да окаже, както върху отношенията между конкурентите, така и върху икономическото поведение на потребителите.

С решение от месец февруари тази година комисията задължи "Метро Кеш Енд Кери България" да преустанови разпространението на рекламата на автомобилни гуми "Барум Поларис 2" в брошурите си, коeто не беше обжалвано от ответното дружество, информира антимонополният орган.

Производството установи, че дружеството рекламира зимни гуми "Барум Поларис 2" със скоростен индекс Т (до 190 км/ч) като гуми с по-висок скоростен индекс Н (до 210 км/ч) и се предлагат на цената, отговаряща на индекс Т. В резултат на това търговската верига е представяла на клиентите си гуми от по-висок клас на цената на гуми от по-нисък клас, при разлика в цената с конкурентите си от около 20%, което безспорно е мотивиращ фактор за избора на даден продукт и може да повлияе на икономическото поведение на потребителите.

Не на последно място, дружеството, както самото то декларира, не е предлагало зимни автомобилни гуми марка "Barum Поларис 2", модел 195/65R15 91Н, като по този начин е рекламиран продукт, какъвто не е бил предлаган за продажба.

КЗК счита, че чрез разпространяваните брошури "Метро" е рекламирало продукти, които не се предлагат от предприятието или са с характеристики, които не отговарят на поместеното в рекламата, като по този начин се подвеждат потребителите и се увреждат интересите на конкурентите.

При определяне на санкцията Комисията е взела под внимание периода и характера на нарушението и икономическото състояние на ответното дружество.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 20.12   1604 г. – отпечатан е първият екземпляр на книгата Дон Кихот от Мигел де Сервантес – първия бестселър в историята, пуснат в продажба на 16 януари 1605. 1699 г....