Свалят шатрата на столичната Централна жп. гара

16.08.2011 | 07:50
по статията работи:
Люлинските рейсове - само до Лъвов мост. Обмисля се изграждане на паркинг под бул. "Македония"
Свалят шатрата на столичната Централна жп. гара

Шатрата, покриваща подлеза и ротондата пред Централна жп гара, ще бъде премахната, съобщи за в. "Монитор" главният архитект на София Петър Диков. Причината е, че съоръжението е опасно през зимата. Снегът се свлича, затова пространството около паметника редовно е затворено за минувачи през студените месеци. В центъра на ротондата ще остане статуята и открито пространство.

Това ще е една от стъпките за реконструкция на подлеза. Едновременно ще бъде ремонтирана и подземната връзка с централната автогара. В момента този подлез е затворен. Работата там трябва да започне догодина и да приключи с пускането на втория лъч на подземната железница.

"Метростанцията е доста напреднала, част от релсовия път също е изграден, след минаването на метрото това пространство ще има друг облик", коментира Диков.

Предложението за премахване на шатрата ще бъде внесено в Общинския съвет през ноември. Това ще бъде поредният опит за демонтиране на съоръжението.

"Миналата година не можах да постигна съгласие по този въпрос. Личното ми мнение е, че това съоръжение трябва да се демонтира и да отиде в някой парк, може да покрива сцена или да се превърне в прекрасно място за атракции", коментира Диков.

Половината от магазините в подлеза на гарата са продадени на частни лица, каза още главният архитект. Сделките са сключени в периода 2000-2003 г. „Необяснимо е как се е случило това, защото става дума за публични терени, но пък успехът при тези сделки е много голям", коментира той. В момента от общо 130 подземни магазина работят едва десетина. Дежурното обяснение е, че няма наематели за останалите. Общината обаче не може да се меси в частната собственост, което означава, че реално кметството отговаря за около 60-70 магазина. Според главния архитект, единственият начин тези обекти да заработят, е да бъдат дадени на концесия с останалата част от гарата. За да се случи това обаче, общинският съвет трябва да вземе решение за промяна на собствеността, терените да станат държавни и да бъдат включени в бъдещата сделка. „Ако сега тръгнем да ги отчуждаваме, ще ни се смее целият свят", коментира архитектът.

Люлинските рейсове - само до Лъвов мост

Автобусите, идващи от „Люлин", да не стигат до колелото на Сточна гара, а само до Лъвов мост. Това предвижда проект за реорганизация на движението в този район, който се разработва в момента, съобщи Петър Диков. Идеята е по този начин да се разтовари кръстовището, което събира движението от три посоки.

"За да се случи това, трябва да се изгради естакадата на Лъвов мост. Отгоре ще има кръгово движение, което ще е предимно за градския транспорт, а отдолу колите ще минават транзит", разясни новата схема Диков.

Тролейбусна линия с номер 1, която върви от Пета градска болница до Сточна гара, също ще обръща на „Лъвов мост". „Всъщност и тролеят, и автобусите ще стигат до метростанцията там, т.е. идващите и от запад, и от изток ще имат достъп до метрото", обясни Диков.

850 коли слизат под бул. „Македония”

Доклад за изграждане на подземен паркинг под бул. „Македония" ще бъде внесен за разглеждане в общинския съвет, съобщи главният архитект. Става дума за паркоместа на три нива в отсечката от пл. „Македония" до Руски паметник. В момента във въпросния участък има само трамвайна линия, а колите минават по двете локални платна отстрани. Идеята е да се копае под трамвайните релси. Според Диков това е едно от най-добрите места за паркинг, защото цялата подземна инфраструктура минава под локалните платна. „Мястото е много добро, защото има много институции - пътната агенция, Четвърта градска болница, офис на пощите, министерството на земеделието, ДНСК, също КНСБ, отделно хората, които живеят от двете страни", обясни Диков.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 12.11   680 г. – Започва 6-ият вселенски събор в Константинопол. 1914 г. – Първа световна война: Османската империя обявява война на държавите от Антантата. 1918 г....