Кодова дума за SMS-играта на Econ.bg: DELOVI
Повече за играта ще научите ТУК. Участвайте, за да спечелите големите награди, които раздаваме по случай 10-ия рожден ден на Econ.bg!
Водещи мултинационални компании за храни и напитки опаковат продукти с различно качество, предназначени за доставяне в различни европейски страни, под едно и също наименование, съобщи "ЮрАктив Словакия", цитира БТА. Изследване, направено от Словашката асоциация на потребителите, установява, че в новите страни членки на ЕС се предлагат продукти с по-ниско качество
Проверени са маркови храни, купени от супермаркети в осем страни членки на ЕС: Германия, Австрия, Чехия, Полша, Словакия, Унгария, Румъния и България. Всички те са изследвани в акредитирани лаборатории. Няма случай, в който продуктът с по-ниско качество да е пуснат на германския или австрийския пазар, отбелязват защитниците на потребителските права, цитирани от Darikfinance.bg.
Проверените продукти са напитки с марката Coca-Cola, шоколад Milka, черен и червен пипер на Kotanyi, разтворимо кафе Nescafe Gold, кафе на зърна Jacobs Kroеnung и кафе Tchibo Espresso.
Единствено при Milka качеството на всички взети проби е сходно. В останалите случаи, на западните пазари се предлагат продукти с по-високо качество, отколкото на източните, макар че опаковката е една и съща.
Най-големи несъответствия има при пипера на Kotanyi. Въпреки че продуктът се опакова в една единствена фабрика, съдържанието на пакетите се различава чувствително според това в каква страна ще се продава.
Пиперът за българския пазар например съдържа твърде много стрити или наранени семена, като нежелателните примеси възлизат на 10%. Червеният пипер за България съдържа само 108.9 грама екстракт от червен пипер на килограм при близо 140 грама на килограм в пакетите за австрийския пазар.
Що се отнася до Кока-Кола, пробите са послужили като потвърждение на ширещите се твърдения, че версиите на безалкохолната напитка, продавани в Словакия, Унгария, България и
Румъния, съдържат изоглюкоза, направена от царевица, която е много по-евтина от истинската захар (захароза), добавяна към напитката в Германия, Австрия, Полша и Чехия.
В момента ЕС обмисля да въведе нови строги правила за поставяне на етикети върху храните, за да помогне на потребителите да правят здравословен избор и да се справят със затлъстяването, припомня
словашкото издание.
Резултатите от проверките са предадени на еврокомисаря по здравеопазването и въпросите на потребителите Джон Дали.