Свлачище повреди новото трасе към Маказа

27.06.2014 | 10:10
по статията работи: Христомира Бочкова
От 20 хил. км шосета 7000 км са за обновяване
Свлачище повреди новото трасе към Маказа

Свлачище причини срутване на част от новия първокласен път към граничен пункт „Маказа“ едва няколко месеца след пускането му в експлоатация. Това информираха от Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ).

Причините за активизирането на свлачището подлежат на проучване и обследване на от страна на АПИ. Предвижда се въз основа на тях да бъдат предложени и предприети конкретните действия за трайното укрепване и възстановяване на пътя.

Експерти от пътната агенция коментираха, че след изясняване на резултатите, ще се разбере и колко средства ще са необходими за тяхното изпълнение. Тогава ще бъде възможно и да се даде отговор на въпроса кой ще ги плати. От там отбелязаха, че ако се е окаже, че грешката е на строителя, то ремонтът ще бъде за негова сметка. Ако ли пък проблемите се дължат на пропуски в проекта, парите ще трябва да се отпускат от бюджета на АПИ.

Според експертни оценки аварийната рехабилитация ще струва около 300 - 400 хил. лв. Очаква се работата по отсечката да продължи до края на месец август. Уверенията на пътната агенция са, че ремонтът няма да пречи на трафика и отсечката няма да бъде затваряна. Участъкът е най-краткият и натоварен път до гръцката граница.

Близо една трета от пътната инфраструктура на страната е за ремонт. Всички пътища на територията на България са близо 20 хил. км., от които около 7 хил. км са в лошо състояние и се нуждаят от спешни ремонти, обърнаха внимание от АПИ. До края на година се предвижда да бъдат рехабилитирани около 1500 км второкласни и третокласни шосета, който са в най-тежко състояние. Ремонтните дейности се финансират с европейски средства и с пари от националния бюджет.

От пътната агенция припомнят, че през последните години благодарение на еврофондовете са били обновени над 850 км. Плановете са в следващия програмен период с пари от Европа да се рехабилитират още около 700 км. Спестените от зимното поддържане 15,5 млн. лв. ще отидат за спешни превантивни ремонти по пътищата на страната, съобщиха от АПИ.

По информация на пътната агенция с част от тези пари е започнала рехабилитацията на 17 км третокласна мрежа в Пазарджишко. Ремонтира се и участъкът Копривщица - Стрелча, който осигурява връзката с подбалканския път София – Бургас, както и отсечката Блатница - Смилец - Дюлево, която е основна връзка на жителите на община Стрелча с областния център Пазарджик. По данни на агенцията на тези трасета не е правен основен ремонт от близо 50 години.

Експерти припомниха, че половин милион лева през месец май са вложени в превантивно изкърпване на над 6 км от шосето Тополовград - Харманли. Второкласният път е важна транспортна връзка между областите Хасково и Ямбол и за пътуващите към гранично контролно-пропускателния пункт Лесово. С 500 хил. лв. са обновени над 2 км от второкласния път, свързващ Шипка и Павел баня. Преди това трасето не е рехабилитирано повече от 30 години, коментираха с притеснение от пътната агенция.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 20.11   284 г. – Диоклециан става римски император. 1194 г. – Палермо (Сицилия) е завладян от император Хайнрих VI. 1541 г. – Жан Калвин представя теорията си...