Система следи постоянно трафика по второ- и третокласните пътища

11.09.2013 | 14:55
по статията работи: Ралица Стоянова
Тя ще бъде изградена за 6 месеца и срува близо 2,4 млн. лева
Система следи постоянно трафика по второ- и третокласните пътища
Снимка: Thinkstock/Guliver

Агенция „Пътна инфраструктура“ започва изграждането на първата система за автоматизирано събиране на данните за трафика по републикански пътища от II и III клас, съобщават от ведомството. 

Договорът за изпълнение на обществената поръчка е сключен с "Телелинк" ЕАД. Стойността му е 2 399 040 лв. без ДДС, а срокът за изпълнение е 6 месеца.   

Проектът  се финансира чрез Приоритетна ос 5 "Техническа помощ" на Оперативна програма “Регионално развитие” 2007-2013 г. по Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ „Оптимизиране  на Агенция „Пътна инфраструктура“ за управление на програми и проекти, финансирани с европейски средства“.

С осигурените пари ще бъде изградена система от 120 автоматични устройства, записващи трафика по пътища от второкласната и третокласната мрежа. Системата, която съдържа хардуерна и софтуерна част, ще позволи събирането на данните да бъде 24 часа в денонощието и 365 дни в годината.   

"В момента тази информация се събира изцяло ръчно", обясни Мирослав Ценов, ръководител на проекта от АПИ. Технологията, която ще се използва, е комбинация от камери, които ще разпознават преминаващите моторните превозни средства и по софтуерен път ще определят направлението на движение. Чрез индуктивни рамки, разположени в пътната настилка, ще се извършва класификация на видовете превозни средства в седем класа – леки автомобили, лекотоварни и тежкотоварни МПС, автобуси и т. н. Системата ще може да проследява генерирането на пътния трафик чрез неговия произход, предназначение, направление и време за преминаване. 

Чрез измерването на трафика по рехабилитираните участъци от пътната мрежа се доказва целесъобразността на извършените строително-монтажни дейности и устойчивостта на проектите във времето. Интензивността на автомобилното движение е един от най-важните индикатори за оценка и анализ на необходимостта от инвестиционни проекти по пътната мрежа, обясни инж. Доброслав Симеонов от Централния институт за пътни технологии, национални и европейски норми и стандарти.

Пряко свързани с интензивността на движението са показателите за средна скорост на движение и оценката за спестеното време при пътуване, които са заложени като индикатори при отчитане на постигнатите резултати на обектите, финансирани от ОПРР.  

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 29.10   539 пр.н.е. – Персийският цар Кир II Велики, със завладяването на Вавилон издава първият писмен документ за правата на човека, известен като Цилиндъра на Кир. 1859...