Подразделението на американската компания Avon в България изненада неприятно представителите (дистрибуторите) си, като ги залъга с кампания за продажба на парфюм.
Недоволни дистрибутори сигнализират, че са били измамени от компанията с последната ѝ кампания. Причината - обещан таблет Lenovo, ако съберат в поръчката си 25 парфюма.
В мотивационната кампания на Avon за дистрибуторите, работещи по третия каталог от началото на годината, се посочва, че тези, които успеят да продадат два парфюма, чиято стойност е 25,90 лв., ще получат отстъпка от 35% от стойността им.
Тези, които продадат четири парфюма, ще получат 50% отстъпка от стойността им, а тези, които продадат 25 парфюма, ще получат като подарък таблет Lenovo Idea Tab A 1000.
Кампанията по продажбата на парфюмите е толкова силна, че само за броени дни са продадени близо 40 хил. парфюма. Това означава, че тези, които трябва да получат наградата са близо 1600 души, разбра Econ.bg.
Оказва се, обаче, че от козметичната компания не разполагат с достатъчно бройки таблети, които да раздадат на усърдните си дистрибутори и им съобщават, че таблетите са изчерпани.
Това от своя страна води до вълна от негодувание сред работещите по продажбите на продуктите, тъй като не е спазено обещанието за награда с въпросния таблет.
В същото време във форума на BG Mama групата на дистрибуторите на AVON яростно атакува компанията, като дори ги заплаши, че ще подадат жалба в Комисията за защита на потребителите (КЗК). Наша
проверка обаче показва, че подобна жалба в регулатора няма.
Потърсени за мнение, от Avon посочиха за Econ.bg, че първоначално планираният модел таблет в програмата за представители, вече не се произвежда, а заложените от компанията количества за награди са
били изчерпани.
Соня Кръстева - мениджър център обслужване на клиенти, заяви, че кампанията за лансирането на новия парфюм значително е надхвърлила техните очаквания, както и всички исторически резултати до момента.
“Мениджърският екип на компанията е решен да възнагради усилията на очакваните над 1700 представители, покриващи условията на програмата, и в момента преговаряме с различни доставчици, за да осигурим допълнителни количества таблети. Заради по-големия брой спечелили, таблетите могат да бъдат доставени с известно закъснение или някои от Представителите да получат различен модел таблет от същата марка със сходни характеристики”, посочва Кръстева.
По думите й от старта на кампанията редовно изпращаме детайлна комуникация към своите представители, за да отговори на въпросите им и да ги информираме за развитието на ситуацията.