Регистрацията на нови пътнически автомобили в Европейския съюз (ЕС) отбеляза доста сдържано повишение през втория месец на годината, като в същото време данните на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA) отчитат пореден солиден скок при продажбите на нови автомобили в България.
Продажбите (регистрацията) на нови пътнически автомобили в ЕС се повишиха през февруари с едва 2,2% (спрямо февруари 2016-а) след техен ръст с 10,2% месец по-рано. ACEA отбеляза, че слабият растеж се дължи на факта, че през февруари тази година е имало по-малко работни дни от преди година, което е допринесло за свиване на продажбите на автомобили във Франция (спад с 2,9%), Германия (с 2,6%) и Великобритания (понижение с 0,3%). Единствено в Италия се отчита солиден растеж от 6,2% на регистрацията на ново автомобили, докато в Испания те нараства с едва 0,2 на сто.
В същото време новите страни-членки на ЕС, включително и България, са допринесли в най-голяма степен за позитивните данни за февруари, тъй като при тях е отчетено нарастване на регистрацията на нови автомобили с цели 15,9 на сто.
В рамките на февруари в ЕС бяха регистрирани 1 078 503 нови автомобила спрямо 1 055 602 година по-рано, като това е техният най-голям обем за февруари от втория месец на 2008-а година насам - точно преди световната финансова и икономическа криза да засегне сериозно и автомобилната индустрия, посочва агенцията.
Комбинирайки много силните данни за януари и по-слабите за февруари, ACEA отчита увеличаване на регистрацията на нови автомобили за първите два месеца на годината с 6,2% спрямо същия период на 2016-а до общо 2 248 040 броя. Най-солиден ръст отново бележат данните за Италия (скок с 8,1%), следваната от Испания (повишение с 4,8%), Германия (с 3,5%), Франция (с 3,2%) и Великобритания (с 1,8%).
Според същото проучване на ACEA продажбите на нови автомобили в България нарастват през февруари с 8,4% до 1800 броя от 1661 броя година по-рано и след като януари те се увеличиха с цели 19,2 на сто.
За първите два месеца на годината регистрираните нови автомобили в нашата страна се увеличават с цели 13,7% до 3602 броя от 3169 броя за същия период преди година.
Продажбите на автомобили са оценявани като един от водещите показатели за състоянието на европейската икономика. Поради тази причина комбинираните данни за януари и февруари са пореден добър сигнал за икономическото развитие на ЕС в началото на новата година и знак, че продажбите на нови автомобили ще продължават да нарастват и през 2017 година.
Най-солиден растеж в ЕС през февруари с 8,3% бележат продажбите на нови автомобили на италианската компания FCA Group, произвеждаща марката Fiat, следвана от френската компания PSA Group (производител на Peugeot и Citroen) с повишение от 6,8%.
Свиване с 1,0% пък отчитат продажбите на немския автомобилен гигант Volkswagen AG, като неговият общ пазарен дял се понижава през февруари до 23,0% от 23,7% година по-рано. Това сякаш е знак, че водещият европейски производител на автомобили продължава да изпитва известни проблеми от най-голямата бизнес криза в 78-годишната история на компанията, свързана със скандала с фалшивите тестове на отделяните вредни газови емисии от нейните дизелови автомобили. Показателен за това е фактът, че продажбите от марката Volkswagen се понижават през февруари с 6,6% на годишна база, намалявайки пазарния си дял до 10,4% от 11,3% през февруари 2016-а година.