След около година влаковете между Пловдив и границата ни с Република Турция ще могат да се движат с 160 км/ч. Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов по време на днешната инспекция на стартирането на строителните дейности в отсечката Димитровград – Харманли.
По думите му, вече е завършена частта между Пловдив и Димитровград, както и трасето от Свиленград до турската граница, а до лятото на 2014 г. трябва да се модернизира и връзката между тях, съобщават от пресслужбата на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС).
"Железопътните проекти са не по-малко важни от пътната инфраструктура и затова през следващия програмен период на Оперативна програма „Транспорт“ се акцентира главно върху този транспорт“, каза Папазов. Той изрази мнението, че главната цел е до 2020 г. България да има изцяло модернизирани жп линии по направлението Драгоман – София – Пловдив – Свиленград. Това трябва да осигури възможността влаковете между сръбската и турската/граници да се движат с 160 км/ч. Паралелно ще се работи и за цялостната рехабилитация на жп линията Пловдив – Бургас.
Проектът за реконструкция и електрификация на железопътната отсечка Димитровград – Харманли е на стойност 136 млн. лв. без ДДС. Изпълнител на строителните дейности е фирма „Терна“ АД.
Срокът за завършването му е 14 август 2014 г.
По-рано през деня, министър Папазов посети жп гара Пазарджик, където съобщи, че се очаква до дни да стартира работата по проекта за нейното модернизиране в рамките на ОП „Транспорт“. Това трябва да позволи с помощта на ЕС да се подобри състоянието на един от важните железопътни обекти в Южна България.
Транспортният министър инспектира и модернизираната линия по направлението Пловдив – Димитровград. Проектът бе реализиран по предприсъединителната програма ИСПА и обхваща 67 км жп линии и 12-те гари по направлението.