От началото на този месец вече може да се получава информация за всички жалби, подадени до Националния осигурителен институт (НОИ), онлайн. Ведомството стартира новата електронна услуга „Проследяване на решения по жалби“.
По този начин гражданите, които са подали жалби от началото на октомври срещу издадени от органи на института административни актове, могат да получат информация до къде е стигнало разглеждането на сигнала им и дали има вече взето решение по него, съобщават от НОИ.
Междувременно от институцията обявиха, че са подписали споразумение с „Български пощи” ЕАД за изплащане на пенсии по електронен път. От октомври пенсионните записи в пощенските станции вече ще се получават под формата на електронен пенсионен картон.
Хартиеният носител на досегашния картон се заменя със служебен бон, който се издава в пощенските станции и служи като оправдателен документ за извършеното плащане. Същият се подписва от получателя на сумата.
От началото на 2015 г. пък болничните листове, които представяме към НОИ, ще се подават по електронен път. Промяната ще съкрати значително сроковете за изплащане на обезщетенията. Това се предвижда в приетата от правителството наредба, която ще определя реда за представяне на болничните листове в НОИ.