Инвестиции в размер на близо 7 милиона лева предвижда през 2012 г. сливенската компания, произвеждаща високо- и нискоалкохолни продукти "Вини" АД. Това стана ясно днес по време на пресконференция, дадена от ръководството на фирмата в "Гранд хотел София".
По време на форума беше представен изцяло новият управленски екип на "Вини" АД. Радикалната му смяна е възникнала във връзка със стратегията за постигане на пазарните цели на компанията. Начело застава главният изпълнителен директор Пламен Ангелов. Другите нови лица са финансовият директор Кольо Бойчев, маркетинг мениджърът Борис Секулски и Димитър Шалявски, който ще оглавява търговското дружество. Освен представителите на обновения мениджърски екип, на срещата присъстваше и директорът по производствената дейност Валери Чулин.
Акцент на събитието бяха краткосрочните пазарни планове на "Вини" АД, презентирани от Пламен Ангелов. През тази година ще бъдат вложени близо 7 милиона долара в производството на нови марки алкохолни питиета, както и в изграждането и разширяването на лозови насаждения за тази цел.
"През 2012 г. планираме някои приятни изненади за потребителите на българския пазар", сподели изпълнителният директор, като реши да запази подробностите за тези проекти в тайна.
Друга част от средствата ще бъде вложена в строително-монтажни действия. Резултатът от предвиденото разрастване ще са 40 нови постоянни работни места в главната база на предприятието в Сливен.
Отляво надясно: Кольо Бойчев, Валери Чулин, Пламен Ангелов, Димитър Шалявски, Борис Секулски. Снимка: "Вини" АД.
Фокусът е поставен върху високоалкохолните напитки, тъй като те заемат най-голям пазарен дял сред българите. През 2011 г. обемът продажби в този сегмент е 686 772 литра от близо 2,5 милиона литра продажби на целия асортимент. Амбициите на фирмата са за удвояването на този размер.
Акцент сред високоалкохолните напитки ще бъде символът на "Вини" АД - ракията с име "Сливенска перла". Целта е преоткриването на традициите на по-рано популярната напитка, широко известна най-вече в региона. Тя е най-устойчивият продукт на компанията, който се произвежда от 32 години насам.
Пламен Ангелов коментира: "Сливенска перла" ще се пие все повече. Нашето желание е да я завърнем на пазара, така както нашите дядовци я познават".
Амбициите за разширяване на асортимента и затвърждаване позициите на високоалкохолните напитки са фокусирани най-вече в рамките на вътрешния пазар. През предходната година продажбите на питиета в страната са заемали 97% от общия пазарен дял на фирмата.
Главният директор е уверен: "По проучванията, които сме направили на българския пазар, вярваме, че той има накъде да се увеличава – въпреки кризата и намаляването на потреблението".
Що се отнася до износа на компанията – той е предимно на слабоалкохолни напитки (най-вече вино) и е концентриран в Русия. Външният пазар обхваща още Белгия, Кипър, САЩ, Япония, а освен това и Виетнам, където, по думите на мениджърите, "Сливенска перла" е била много добре приета.
"Търсим големи поръчки с големи пазари, защото имаме достатъчно големи производствени възможности, за да можем да не се задоволяваме с нещо по-малко", обясни Ангелов.
По време на срещата стана ясно още, че търговското дружество на "Вини" АД ще участва в международното изложение "Винария", което ще се проведе в сградата на Международен панаир Пловдив между 15 и 18 март тази година. "Подготвили сме, бих казал, уникален щанд", смята мениджърът на фирмата.
По повод постигането на поставените цели той сподели пред Econ.bg, че очаква трудности от всякакво естество, но е положително настроен и смята, че те на всяка цена ще бъдат преодолени.