Намаленият ДДС за ресторантите трябва задължително да остане като много по-продължителна икономическа мярка, каза вчера във Варна служебният министър на туризма Илин Димитров. Според него за предстоящия зимен туристически сезон страната ни ще предприеме агресивна рекламна кампания, което би помогнало секторът да надмине рекордните си показатели от миналия сезон.
Проблем за бизнеса остават високите цени на енергоносителите и затова, освен мярката с намаляването на ДДС, е редно да се запази и „таванът“ на цената на тока, посочи Димитров. По думите му е хубаво да се мисли и в посока бизнесът да получи евентуално облекчения за газ, дизел, пелети, защото през зимата най-сериозният проблем е отоплението на базите.
На въпрос за проверките за нарушения в туристическия бранш министър Димитров каза, че е твърдо против общите инспекции на институциите, при които някъде влизат едновременно големи екипи от различни ведомства, без значение дали в обекта има клиенти. Проверки могат да се правят по съвсем различен начин, без да се тормози бизнесът и да се смущават посетителите, посочи Димитров.