Около една трета (35%) от онлайн магазините в Централна и Източна Европа се очаква да завършат 2023 година с до 20% по-високи приходи. Въпреки че половината от онлайн бизнесите в региона все още не продават в чужбина, 32% планират да започнат международно разширяване. Социалните мрежи продължиха да бъдат основният източник на трафик за 89% от онлайн магазините в ЦИЕ през 2023 година. Това показват данните от изследване, разработено от маркетинговата агенция Mediapost Hit Mail Bulgaria съвместно с eCommerce Academy.
Данните показват още, че социалните мрежи и през 2023 г. са продължили да бъдат основният източник на трафик за 89% от онлайн магазините в региона. От 11% на 15% за година нараства трафикът, воден от инфлуенсъри, показват още данните.
Социалните мрежи и маркетингът чрез заплащане на клик (PPC) остават основните канали за привличане на трафик към онлайн магазините, но както при всякакъв бизнес, размерът на отделените бюджети определя влиянието върху общия трафик, смята Никола Илчев, основател на eCommerce Academy и Balkan eCommerce Summit. В началото на април ще се проведе третото издание на Balkan eCommerce Summit, на което ще бъдат обсъдени още тенденции в сектора. Той допълва и че офлайн събитията, работата с инфлуенсърите, банер рекламите и други също растат като принос в трафика към онлайн продажбите.
Проучването показва, че през изтеклата година половината от онлайн бизнесите в региона все още не са продавали в чужбина, но 32% планират да започнат - лек ръст от 30% година по-рано.
Главното предизвикателство за успешни международни продажби и през 2023 година остава доставката с куриерска услуга според една трета от отговорилите.