Американските компании, листнати на борсата, ще могат да използват Twitter, Facebook и други социални медии за разпространяване на важна информация към своите инвеститори и партньори. Това съобщиха във вторник от щатската Комисия по ценните книжа и фондовите борси (Securities and Exchange Commission - SEC).
Разрешението ще помогне на компаниите по-лесно да се приспособят в новата динамична медийна среда, коментира агенция „Ройтерс“.
Ходът на американския регулаторен орган цели да изясни новите правила, които са следствие от придобило популярност разследване на комисията от миналия юли. Тогава изпълнителният директор на интернет доставчика Netflix Рийд Хейстингс оповести важна корпоративна информация на личната си Facebook страница.
Тогава SEC проведе разследване дали публикуваната от Хейстингс информация, че филмовата и телевизионна стрийминг услуга е достигнала 1 млрд. изгледани часа, е нарушила правило, според което важна информация за компанията трябва да бъде обявявана максимално бързо.
Във вторник от SEC оповестиха, че няма да предприемат наказателни действия в тази ситуация. От комисията обаче допълниха, че за това време персоналът на компаниите научил, че съществува риск не всички акционери да научат важна корпоративна информация, когато тя се обявява през социалните мрежи. Това би дало сравнително предимство на едни акционери пред други, които не са били информирани навреме.