В четвъртък PSA Peugeot Citroen, вторият по големина производител на коли в Европа, обяви лек спад на продажбите за първото тримесечие. Компанията е продала малко повече коли спрямо периода година по-рано, като спадът на продажбите в Европа е компенсиран от ръст в другите региони.
Продажбите на компанията за първото тримесечие на 2004г. спадат до 13.762 млрд. евро при 13.841 млрд. евро година по-рано. Като се изключи влиянието на силното евро, продажбите отчитат ръст от 0.2%.
Peugeot беше засегнат от силната конкуренция в сектора през миналата година, като компанията не успяваше да следва темпа на изкарване на нови модели на пазара от страна на нейните конкуренти. През миналата седмица местният конкурент Renault обяви увеличение на продажбите за първото тримесечие от 10.2%, благодарение на силното представяне на обновените модели от серията Megan.
Peugeot също така отчете слабо представяне на френския пазар, където компанията реализира близо 22% от продажбите си.
Световните продажби на Peugeot се увеличават с 0.3% до 826 300 автомобила, благодарение на пазари, като Източна Европа, Турция, Китай и Южна Америка, които компенсират спада от 7.7% в Западна Европа. В този регион пазарният дял на компанията намалява до 15.3% от 16.4% година по-рано. /ft.com