Спадът на рекламните приходи при списанията е повече от 50%

13.08.2010 | 16:13
по статията работи:
Според създателя и главен редактор на списание EVA фалшът сред българските звезди е много голям
Спадът на рекламните приходи при списанията е повече от 50%

"Данните са за 30% намаление на рекламния пазар при списанията, но според мен са много повече. Много от изданията не дават точните данни и изчисленията не са верни", заяви за БГНЕС Милена Попова, създател и главен редактор на едно от най-успешните български издания - списание EVA.

С невероятен нюх за истински истории и богат мениджърски опит Милена Попова вече близо 12 години е начело на EVA, а през 2008 година една от най-силните години за изданията и рекламния бизнес в България, тя продава 80 % от дела си в Агенция Ева на гръцката компания Антена груп, която препродава впоследствие EVA на MODERN TIMES GROUP, която е собственик и на Нова телевизия.

"Въпреки кризата, за две години нямаме нито един уволнен журналист, нямаме нито една намалена заплата", разказа Попова.

Последните две години обаче настъпва голямата драма на пазара на печатни издания. "Тиражите на вестниците спаднаха катастрофално, при списанията намаляха рекламни обеми и страници, но месечните луксозни издания се държат като обеднели руски аристократи и демонстрират безгрижие и блясък, а всъщност отчаяно търсят спонсори и хора, които да ги издържат", призна Попова. Според нея с повече от 50% са спаднали рекламните приходи. "Тенденцията е трайна към отлив на рекламните пари от печатните медии", каза още създателят на EVA. Самата тя предполага, че все пак рекламният пазар при списанията ще се промени и няма да е толкова драстична разликата с 2007 и 2008 година.

Пикът на списанията беше 2007-2008 година. Идва времето на интернет и телевизиитe, затова и екипът на списанието полага доста усилия да подобри интернет страницата си. Тиражът ни намаля с около 2000 броя, когато на пазара излезе "Космополитън" и това е почти винаги, когато влиза конкурентно лицензно издание, но много скоро след 2-3 месеца тиражът се възстановява, призна още Попова.

"Преди 12 години нашите читателки бяха активни жени, които искаха да правят бизнес. Сега тези жени са с история зад гърба си и много от тях разбраха, че бизнес и брак вървят трудно заедно, че печелейки едно са загубили друго", разказа тя. Сега, обаче, идва едно ново много добре информирано поколение, което иска да има баланс между личен живот, бизнес и семейство, а списанията, които това поколение може да чете, са ужасно много", каза Попова.

"Списанията вече доста си приличат. Голяма борба е за вниманието на читателите, когато имаш малък пазар и много малко звезди и интересни личности и когато практически нямаш нищо друго освен телевизия. Театърът събира много малка аудитория, българско кино няма, музиката беше на приливи и отливи и в момента и българска музика няма", разказа тя. Така едни и същи лица шестват по всички списания и телевизии. С лица, които са "вирнали носа много" и се смятат за звезди, екипът на EVA води големи битки по време на интервю и по време на снимки.

Готови корици на EVA с хора, с претенции по-големи от популярността им не са били публикувани. "Свикнали сме. Фалшът е много голям и мен това ме тормози у нас. Много от така наречените звезди са доста фалшиви в интервютата си и не говоря само за нашето списание", сподели тя.

Екипът на списанието влага много усилия в това да убеди звездите, че именно искреността печели симпатии.

"Щом има Закон за радиото и телевизията трябва да има и Закон за печата", смята Попова. За нея обаче това, което пречи на нашата журналистика, е липсата на правила за достъп до информацията и фактът, че нашите медии работят с подхвърлена информация. Трябва да има и по-голяма яснота за тиражите на изданията, каза още Попова.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 19.12   1732 г. – Бенджамин Франклин публикува Алманах на бедния Ричард 1783 г. – Уилям Пит-младши става най-младият министър-председател в историята на Великобритания...