Цените на компютърните монитори се очаква да спаднат с по-малко от 5% през четвъртото тримесечие, тъй като пазарът се стабилизира, надявайки се на покачване на търсенето през Коледния сезон, заяви във вторник американска фирма за проучвания .
В по-далечен план, обаче, DisplaySearch твърдят, че излишъкът в предлагането остава проблем, понеже търсенето на монитори и телевизори с плосък екран е по-слабо от очакваното, а компаниите произвеждат повече екрани с течни кристали (LCD) чрез новите технологии.
За последните два месеца средната цена на екраните за компютърни монитори е спаднала с повече от 30%, поради опасения от свръхпредлагане, след като започват да оперират и нови производствени линии.
През четвъртото тримесечие световните доставки на водещите производители на LCD екрани, като южнокорейските Samsung Electronics Co. Ltd. и LG.Philips LCD Co. Ltd. и тайванската AU Optronics Corp. ще нараснат спрямо третото, каза Дейви Ксеи, директор на DisplaySearch Taiwan.
Основните търговци на компютри като Dell Inc. и Hewlett-Packard Co., обикновено увеличават запасите си в периода септември-ноември, за да могат да посрещнат скока на покупките в края на годината.
Въпреки опасенията около пазара на телевизори, японските Hitachi Ltd., Matsushita Electric Industrial Co. и Toshiba Corp., миналата седмица заявиха, че ще похарчат 110 млрд. йени (1 млрд. щ. д.) за съвместно производство на големи панели за телевизори с екрани с течни кристали.
DisplaySearch очаква глобалното производство на LCD екрани за телевизори тази година да достигне 11.1 млн. бройки, което е два пъти повече от миналогодишното. Фирмата заяви, че прогнозата й е по-скромна от общо 13.7 млн. апарата, които очакват производителите на екрани с течни кристали.
През 2004 г. печалбите в сектора ще нараснат 47% спрямо 2003 г. на 48.6 млрд., добавиха от DisplaySearch. За 2005 г. те предвиждат растежът да спадне на 16% и печалбата да достигне 56.3 млрд. щ.д./yahoo.com