Спират до дни трамваи 1 и 7 по бул. "Витоша"

06.07.2010 | 08:38
по статията работи:
Трамваите ще се движат до НДК и ще завиват по ново трасе. Строежът на метрото върви по план
Спират до дни трамваи 1 и 7 по бул. "Витоша"

От тази седмица столичният бул. "Витоша" ще се доближи още повече до истинска пешеходна зона, след като бъдат спрени трамваите. До дни общината трябва да издаде заповед трамваи 1 и 7 да спрат да се движат по скъпата улица до 2012 г., когато трябва да е готов вторият лъч на метрото. Най-вероятно обаче "Витоша" ще остане без трамваи и след като бъде изградено метрото, коментират от общината.

Трамваите 1 и 7, които се движат от кв. "Иван Вазов" и "Борово", ще се движат само до спирката на НДК. Оттам ще завиват по новоизграденото трасе от пл. "Баба Неделя" по бул. "Ген. М. Д. Скобелев" до кръстовището при Петте кьошета. След това ще продължават по бул. "Христо Ботев", където вървят и в момента заради изграждането на метрото по бул. "Мария Луиза".

Строежът на подземната железница засега върви по план. "Средно по отсечката се движим по график - някъде закъсняваме, някъде сме по-напред", обясни шефът на "Метрополитен" Стоян Братоев, цитиран от в. "Сега".

Един от най-натоварените участъци - кръстовището на бул. "Св. Наум" и "Черни връх", ще бъде завършен изцяло в началото на следващата година. През есента обаче ще бъде отворена частта от него, която свързва бул. "Св. Наум" и "Арсеналски".

Метростанцията на "Черни връх" ще започне да се строи от есента. При НДК строежът вече е започнал в частта, която е извън бул. "Витоша". След като бъдат спрени трамваите, строителните работи ще продължат и под булеварда.

Заради откритата богата археология проектът на метростанцията при ЦУМ претърпя няколко промени.

"Там вървим с променлив успех. Трябва да се свърши още огромно количество работа, но в края на 2011 и началото на 2012 г. се надявам да приключим", казва Братоев.

В първоначалния вариант проектът предвиждаше в метростанцията да има паркинг, но той отпадна заради археологическите разкопки. За да не се мести археологията, метростанцията вече се копае по миньорски метод, а два от входовете към метрото са преместени в подлеза на ЦУМ, разказа още Братоев.

Вчера трябваше да бъде обявена фирмата, която ще изготви инвестиционния проект за т.нар. "леко метро" от третия метролъч. Той свързва кв. "Княжево" с кв. "Левски". Най-вероятният победител ще е чешката фирма "Метропроект Прага", която предложи най-ниска цена за изработване на проекта - 3.336 млн. лв. В момента комисия проверява офертите на кандидатите за технически грешки. Другите класирани участници са испанското обединение "Метро консултант Иберинса - Евротранспроект МКИЕ" (с 4.318 млн. лв.), английската "Мотт МакДоналд" (4.513 млн. лв.) и италианското обединение "Протекно" (4.32 млн. лв).

Оцени статията:
5.00/1
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 14.03   1492 г. – Испанската кралица Изабела заповядва да бъдат експулсирани 150 000 евреи, в случай че не приемат християнството. 1697 г. – Последният свободен град...