Проучване в социалната мрежа Twitter показва, че през последните три години хората се чувстват все по-нещастни. Щастието е важен елемент от човешкото битие. Това важно социално мерило обаче е трудно за измерване.
Екип от учени от университета Върмонт е открили начин да измерят този неуловим параметър. За целта те използвали данни от Twitter, в които проследили моделите за промяна на настроението на блогърите през последните четири години.
Изследователите заключили, че "след период на постепенно нарастване на позитивизма сред потребителите от януари до април 2009 г., тези нива бележат устойчива тенденция на спад, която се ускорява през първата половина на 2011 г.
Изводът е направен на базата на tweet-ове, съдържащи общо 46 милиарда думи, написани от 63 милиона потребители по целия свят. С помощта на услугата Mechanical Turk на Amazon изследователите създали рейтингова система за оценка на най-различни думи, които блогърите използвали - от "палачинки" до "самоубийство".
Те оценили по скалата от 1 до 9 общо десет хиляди от най-често използваните английски думи на базата каква степен на щастие те изразяват. Така например думата "смях" била оценена с 8.5, докато "лакомия" получила 3.6 а "терорист" - едва 1.3.
В краткосрочен план учените установили, че думите, изразяващи щастие в Twitter, се повишавали през уикендите и бележели значителен спад в началото на седмицата. Нивата на щастие се променяли и през различните часове на деня, както и през различните период на годината. Те скачали по време на празници и закономерно падали при шокови събития като кризи и природни бедствия.
Учените признават, че методологията им не е съвършена, тъй като в Twitter пишат предимно млади хора, притежаващи смартфони. Въпреки това тя отразява сериозни тенденции в глобален мащаб, обясняват те.