Спряха приватизацията на "БДЖ-Товарни превози" 1

19.07.2012 | 09:33
по статията работи: Петър Чернев
Държавата ще направи втори опит да продаде дружеството, при опростена процедура и със занижени изисквания към инвеститорите
Спряха приватизацията на "БДЖ-Товарни превози"

Държавата ще направи втори опит да продаде до края на годината "БДЖ-Товарни превози". Вчера Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол (АПСК) обяви, че прекратява процедурата по продажба на дъщерното дружество на БДЖ заради слаб инвеститорски интерес.

В конкурса беше останала само кипърската фирма "Дует Реълуей България". "С един останал кандидат, за който дори все още не знам дали ще покрие изискванията за участие в конкурса, считаме, че интересът е слаб", съобщи изпълнителният директор на АПСК Емил Караниколов.

Проверка показва, че "Дует Реълуей България" е вписана в Търговския регистър на 11 юли тази година. Капиталът й е в размер на 10 лв. Неяснотите около собствеността на фирмата, както и появилите се критики заради високи изисквания към кандидатите, породиха напрежение.

Информацията за прекратяването на конкурса дойде в късния следобед на вчерашния ден. Дотогава по нищо не личеше, че Агенцията по приватизация обмисля рестарт. Само няколко часа по-рано след заседанието на Министерския съвет ресорният министър Ивайло Московски обяви, че не вижда проблем раздържавяването да се случи, дори и на финалната права да е останал един-единствен кандидат, информира в. "Сега". 

Ще бъде стартирана нова приватизационна процедура. Също така ще бъде избран дург консултант, който да подготви повторна оценка, правен анализ и информационен меморандум. Той ще развива и маркетингова стратегия, пише в. "Стандарт". "Така ще направим дружеството по-атрактивно за инвеститорите", каза шефът на АПСК. 

Изискванията към кандидат-купувачите се намаляват. Финансовите инвеститори ще трябва да управляват финансови активи в размер на 700 млн. евро (при изисквани 1 млрд. евро в първата процедура), а стратегическите да имат годишни приходи над 250 млн. евро (при 400 млн. евро досега). Също така се водят разговори в посока закриване на регистратурите на "БДЖ-Товарни превози" за изпълнението на военновременни задачи и прехвърлянето им към "Холдинг БДЖ". "Така ще отпадне изискването за разрешение на достъп до класифицирана информация, което коства 90 дни, за да бъде издадено", каза Караниколов.

Военновременните задачи ще бъдат записани към следприватизационните изисквания.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари 3
Подреди по: Най-нови | Най-стари

иван димов 19.07.2012 | 16:13
Дружеството ще стане по-атрактивно за инвеститорите само ако подобри финансовите си резултати, увеличи пазарния си дял и докаже, че се управлява от компетентни мениджъри - с визия, мисия и стратегия за развитието му. На какво виждат инвеститорите в лицето на двамата управители Пламен Джуров и Ивайло Иванов в момента - пълна управленска немощ, загуба на пазарен дял, водене на фирмата към фалит. Какъв е извода за собственика в лицето на държавата? Незабавна смяна на двамата управители.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 18.12   218 пр.н.е. – Втора пуническа война: Картагенският военачалник Ханибал разбива римляните в битка при Требия. 1398 г. – Тюркският предводител Тамерлан покорява...