Спряха пускането на товарни автомобили през ГКПП - Кулата

09.02.2010 | 11:55
по статията работи:
Пунктът беше отворен за кратко. Пуснаха по 100 ТИР-а от двете страни на границата
Спряха пускането на товарни автомобили през ГКПП - Кулата

Отново спряха пропускането на ТИР-ове на ГКПП Кулата - Промахон, предадe Агенция "Фокус". Отварянето на пункта в 11.00 часа беше само кратък пропускателен режим, за който са се договорили българските и гръцките гранични служби, вследствие на което бяха пропуснати по 100 ТИР-а и в двете посоки. На граничния пункт в момента чакат около 70 ТИР-а на българска територия.

Преди това пунктът беше затворен за товарни автомобили от 18.00 часа на 7 февруари. Леките автомобили и микробусите се пропускат да преминават през границата.

Останалите три пункта на българо-гръцката граница работят нормално, като преминаването през Златоград е задължително с вериги, заради натрупания сняг.

От 11.15 часа ГКПП - Дунав мост временно ще бъде затворен за снегопочистване. От вчера към 19 часа досега пропускането на автомобилите се извършва само в една посока, като се редуват превозните средства от едната и другата страна на границата, заради натрупалият сняг по мостовото съоръжение.

От българския Кризисен щаб припомнят на всички компании и фирми, че могат да продължават да подават сигнали на горещите телефонни линии и чрез специално изготвените за целта формуляри за претърпените загуби в резултат на блокиране на граничните пунктове с Гърция.

Обстановката в Гърция

През последните два дни, обстановката в Гърция остава непроменена, независимо от нормалното функциониране на всички ГКПП с България, освен на Кулата - Промахон. Блокадите са намалели, но селскостопанската техника и машини на протестиращите фермери не са изтеглени напълно от пътищата в централна и северна Гърция. Това продължава да създава трудност за придвижване по централните и обходни пътни артерии в страната, независимо, че повечето от пътищата фактически не са блокирани.

По инициатива на организацията "Борба за обединение на земеделците", в Солун, на 6 февруари се проведоха протестни действия. Пред панаирното градче, в което се провежда Международното земеделско изложение "Агротика", земеделци от района на Солун и Тесалия (северна Гърция) протестираха срещу политиката на правителството в сектора и отказа от преки плащания за субсидиране на земеделските производители. Земеделската техника не беше допусната в центъра на града, поради което не се стигна да блокиране на движението пред Международния панаир. Тракторите на протестиращите останаха на магистралата "Егнатия" в близост до Солун.

На 7 февруари се проведе заседание на новия Координационен комитет (представляващ 13 блокади), на което се взе решение за продължаване на протестите и струпването на земеделска техника на основните пътни артерии във вътрешността на страната. Вчера, 8 февруари, в 17.00 ч., при блокадата до Никея, централна Гърция се очакваше да се проведе среща между представители на останалите 18 земеделски блокади.

Предвижда се днес в Атина да се състои среща на същите представители с Катерина Бадзели, министър на земеделското развитие и храните. Според информация, предоставена от председателя на независимите земеделски дружества от Серес, ГКПП Кулата - Промахон ще остане затворен до завръщането на представителите на фермерите от Атина, като в зависимост от постигнатите резултати на срещата ще се прецени какви да бъдат по-нататъшните действия на протестиращите.

Свидетели сме на некоректно поведение от страна на гръцкото правителство, което не показва желание и намерение да преодолее проблема. Бездействието на гръцките власти създава опасен прецедент, който може да доведе до това по всеки повод някоя група гръцки или български граждани безпрепятствено да блокират общата или друга граница. Още повече, това вече се превръща в рецидив, заявяват в отворено писмо от Българската стопанска камара.

Погрешно и повърхностно е при изчисляването на загубите от блокадата на границата да се отчита само отражението на проблема върху секторите "транспорт" и "земеделие". Много по-големи са щетите за всички индустриални сектори, които вследствие забавени доставки губят договори и пазари, а това има дългосрочен негативен ефект върху цялостното развитие на икономиката ни, особено в условията на криза. Доставките от и за България вече се разглеждат като рискови и чуждите контрагенти или ще се насочат към други доставчици, или ще калкулират този риск в цената.

Договорите на фирмите-доставчици предвиждат сериозни санкции при неизпълнение. В тази връзка БСК припомня, че издава на засегнатите от блокадата фирми сертификати за форсмажор, които са международно признати и се ползват за доказателство при арбитражни и съдебни спорове.

 

 

 

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...