Стандартите за качество в туризма в страната не се спазват. Много от хората, заети в този бранш, не са запознати и не са наясно с тези стандарти.Това каза днес Васил Тодориев, представител на няколко
браншови организации в сферата на туризма, по време на конференцията "Качество на живот и защита на потребителите".
Всичко, дори най-маловажното нещо в сферата на туризма, е важно. То може да изиграе ключова роля за това дали впоследствие клиентът ще се върне или не. По този начин всеки един турист може сам да си
направи извода, че качеството на обслужването в България е лошо, допълни Тодориев. Необходими са срещи между представители на туристическия бранш и специалисти по качеството, каза още той.
Много от хората, занимаващи се с туризма в България, не се интересуват от спазването на стандартите за качество. Основна причина за това е фактът, че те вече даже и да искат, не могат да настигнат
тези критерии и като качество на строителството, и като качество на услугата, която се предлага, посочи още Тодориев.
В момента се работи по създаване на европейски стандарт за качеството в сферата на услугите. Това каза от своя страна Невена Коларова, експерт към Българския институт по стандартизация.
На страницата на Института се набира информация за всички изисквания, които да влязат в бъдещия европейски стандарт в сферата на услугите.
Още от конференцията "Качество на живот и защита на потребителите":
Надписите върху бутилките заблуждават масовия потребител