Нова процедура по Оперативна програма „Административен капацитет" (ОПАК) ще даде възможност за подобряване на системата за атестиране на държавните служители и заплащането според качеството на тяхната работа. Процедурата е за директно предоставяне на безвъзмездна помощ по подприоритет 2.1. на ОПАК „Модерно управление на човешките ресурси в държавната администрация" и е на стойност 1 млн. лв. Бенефициент е администрацията на Министерски съвет. Процедурата стартира на 1 декември 2009 г., а крайният срок за кандидатстване е 2 февруари 2010 г. Предвижда се да се организират обучения за служителите по управление на човешките ресурси и служителите на ръководни длъжности, които имат основна функция за ефективното прилагане на системата.
Още две нови процедури по ОПАК на обща стойност 30 млн. лв. бяха отворени на 30 ноември тази година. Първата е по подприоритет 2.2. „Компетентна и ефективна държавна администрация". Стойността й е 10 млн. лв., а бенефициент е Институтът по публична администрация. Целта е да се укрепи капацитетът на института, който предоставя обучения за държавната администрация, съобщиха от Министерството на финансите.
Втората процедура е по подприоритет 3.1. „Подобряване на обслужването за гражданите и бизнеса, в това число чрез развитие на електронното управление". Тя е на стойност 20 млн. лв. и е насочена към Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Целта й е да облекчи административното обслужване на гражданите и бизнеса като подобри предоставянето на електронни административни услуги. Крайният срок за подаване на проектни предложения по двете процедури е 1 февруари 2010 г.