Столичният бул. „Витоша“ се изкачва на 52-ра позиция сред най-скъпите търговски улици в света през 2016, показва традиционното годишно проучване Main Streets across the World (Търговските улици по света) на консултантската компания Cushman & Wakefield, чийто стратегически партньор за България и Македония е Forton.
В сравнение с миналогодишната класация на Cushman & Wakefield централният столичен булевард се придвижва с 5 позиции нагоре. За същото време той отбелязва 4.5% ръст на наемите, като за помещение от 100 кв. м актуалната цена е €46/кв. м.
Най-скъпата търговска улица в света за поредна година остава горната част на 5-то Авеню в Ню Йорк с € 2422/кв. м среден месечен наем, а в Европа – Шанз Елизе в Париж с € 1104/кв. м.
Според доклада на консултантите събитията, които най-силно са повлияли представянето на търговските улици в тазгодишната класация, са Brexit, забавянето на световната икономика, ръстът на туризма, но и терористичните актове в ключови европейски столици. Ключови фактори са и възстановяващото се потребление, както и бързото развитие на електронната търговия в световен план.
„В България отчетеното от нас покачване на наемите на бул. „Витоша“ през последната година се влияе от два значими тренда – ръстът на потреблението и желанието на търговците да отварят нови локации, срещу които стои ограничено предлагане на подходящи помещения“, коментира Росен Генев, мениджър „Търговски площи“ във Forton/Cushman&Wakefield.
Той открои големите модни вериги и търговците в Health&Beauty сегмента сред ключовите наематели на търговски площи в централните софийски райони. Продължава и търсенето на помещения за заведения.
„Търсенето на търговски площи в повечето големи европейски градове остава силно, но за точните обекти на точните локации. В същото време предлагането на такива помещения е ограничено, което поддържа ръста на наемите и разширява обхвата на търсените търговски локации“, обобщи Джъстин Тейлър, мениджър „Търговски площи“ в Cushman&Wakefield за Европа, Близкия Изток и Африка.
Тазгодишното издание на доклада Main Streets across the World е 28-мо поред. Докладът обхваща 462 водещи търговски локации в света, като се базира на данни на консултантската компания и нейните партньори.