Стоянките пред най-актуалните нощни заведения в столицата са парцелирани. Таксиметрови шофьори и охранители са създали стройна организация, в която срещу определена сума седмично, могат да работят определени таксиметрови шофьори. Само те обаче добиват правото да качват клиенти от клубовете, без да бъдат гонени.
Определен брой таксиметрови коли обслужват клиентите на най-големите нощни заведения в София. За да работят на нерегламентираните стоянки, шофьорите плащат седмична такса. Парите се отчитат на
охранителите, които имат ангажимента да следят само "техни" коли ли спират пред заведението. Останалите шофьори, които се осмелят да спрат на запазените места, просто биват изгонени. Пред
най-актуалните столични заведения таксата е 40 лева седмично. Тези пари обаче гарантират безпроблемна работа.
Пред скрита на bTV камера шофьори на таксита признаха, че охраната на определените заведения им иска пари, за да работят на тези места.
"Най-апетитни" са местата около заведенията в "Студентски град" и центъра на столицата.
Пред всяко заведение има таксиметров шофьор - бригадир, които организира вноските на колегите си и дава парите на охраната. Екипът на телевизията засне мъж, който сам се представя за човека, който
може да отговори на всеки въпрос за такситата в "Студентски град". Не знае, че разговаря с репортер.
Не съм чул такова нещо. Няма нищо лошо да искаш от някой нещо и той да ти даде. Нещо са те метнали, заяви той.
Секунди след разговора ни, мъжът изтича при колегите си и охранителите, за да им обясни, че задаваме въпроси. Никой таксиметров шофьор от стоянката в района не пожела да разговаря с екипа след
това.
Освен охранителите, самите таксиметрови шофьори също бдят над удобните си работни места. Самите те са си създали мини картел, в който не се допускат други. Така, ако нямаш вътрешен човек, който да
те вкара в схемата и откажеш да плащаш седмична вноска, на практика няма как да качваш клиенти от най-пълните нощни клубове.
Стройната организация не е новост. Така се работи от години, категорични са таксиметрови шофьори. Тези от тях, които нямат достъп до специалните заведения, обаче се притесняват да говорят за това.
Не правят опити и да спират пред дискотеките, за да си спестят проблемите.
Екипът на bTV нае таксиметрова кола. Операторът се превъплъти в таксиметров шофьор за двайсетина минути, за да проверим дали наистина заведенията в София са парцелирани и на тяхна територия имат
право да работят само определени хора.
Бригадирът на таксиметровите шофьори пред един от клубовете:
Плащай. Плащаме тука. Не спирай тука. Не става, достатъчно сме (...) Да, на охраната. Не става да спираш. Тука е платено... Едни и същи сме. Ако някъде успееш да се уредиш - да си плащаш. С познати става. На охраната не можеш да идеш и да кажеш - "Дай да ти платя". Те ще ти кажат - "Бягай от тука". Ами, така е.
Мъж, който дава наставленията, качва клиенти предимно от един нощен клуб. Той е този, които обяснява на "заблудилите" се негови колеги, какви права имат и къде могат да работят в София. Не пропуска
да спомене и че услугата да работиш съответно се заплаща. Колата му обикновено се паркира на най-видимото място пред заведението. На практика неговите курсове започват винаги от едно и също
място.
Той няма притеснение и затова дали ще има работа през нощта. Заведението винаги е пълно, а неговото място там е гарантирано. Същото е положението пред всички по-големи дискотеки в столицата. Никой
обаче не признава официално за т. нар. "доброволен рекет". Хората от екипа на телевизията впоследствие се върнаха при него вече не като кандидати за място на стоянката, а като репортери.
Какво сподели той обаче в тази ситуация: Аз не съм с това впечатление. Почти всички коли, работят еднакво тука... О, грешка има... Аз съм искал пари? Възможно е, но нещо грешите.