Летище София ще може да приема големи самолети като Боинг 747, Ил-86, Ил-96 (самолета на Путин) и други авиочудовища на ръкав. "През 2011 г. планираме да инсталираме нов пътнически ръкав на Терминал 2", каза оперативният директор на летището Николай Кабакчие, цитиран от в. "Стандарт". Сега терминалът има 7 ръкава, през които пътниците минават направо от салона на самолета в залите на терминала, както и обратното. Но от аеропланите мастодонти пътниците слизат по стълбичка и се превозват с автобус до терминала.
Летище София проектира и две нови пътеки за рулиране (засилване или намаляване на скоростта) на самолетите. Така ще се увеличи пропускателната способност на пистата, която в момента е около 25 самолета за час. Ще бъдат преместени и 6 стълба с осветителни тела на пистата, за да могат да кацат големите самолети.
На Терминал 2 предстои да бъдат подобрени стоянките на автобусите, които возят хората до самолети, след като са преминали чекиране. Така няма да се смесват потоците от пътници и да се струпват хора на едно място.
Летище София вече е изпълнило препоръките за разделяне на потоците от пътници за страните от Шенген и към останалите държави. Но за да стане по-удобно преминаването на пътниците, най-късно до средата на 2011 г. ще бъде направено разширение на галерията с 9-10 метра. Така няма да се нарушава комфортът на пътниците, за да изпълним изискванията на Шенген.
През 2011 г. ще бъдат проектирани нови перони, предимно за бизнес авиацията - малки самолети за полети на фирми и ВИП персони. Бизнес авиацията е едно от нещата, в които предстои развитие на пазара в България, смята Николай Кабакчиев. За 9-те месеца на 2009 г. на летище София са кацнали и излетели 2843 малки самолета, а тази година - 3043. Ръстът на бизнес полетите показва, че се повишава финансовото състояние на фирми и отделни граждани и те могат да поддържат свои или да наемат аероплани, за да пътуват примерно на изложение до Шанхай.