Всички строителни фирми, които изпълняват своите проекти по график и с необходимото качество имат нашата подкрепа. С останалите ще разглеждаме възможностите за прекратяване на договорите и обявяване на нови процедури, в които ще поканим да участват най-добрите международни фирми. Това заяви министърът на транспорта и съобщенията Николай Събев по време на инспекция на железопътни проекти по линията София-Пловдив.
Министър Събев провери състоянието на жп участъка София-Елин Пелин, чийто договор за строителство беше прекратен заради системно неизпълнение. Генералният директор на НКЖИ Златин Крумов обясни, че от подписване на договора през 2016 г. са създадени всички условия изпълнителите да работят по цялото трасе, но напредъкът до момента е много малък. Жп линията в едната посока не е завършена и движението по нея е невъзможно, а това създава сериозни затруднения с графика за движение на влаковете вече няколко години.
Събев се запозна на място и с изграждането на два железопътни тунела между Елин Пелин и Вакарел. Строителите представиха технологията, по която се изгражда най-дългия жп тунел у нас и отчетоха, че до момента са прокопани 2 км от съоръженията. Изпълнителите информираха министър Събев, че при предишното ръководство на НКЖИ комуникацията е била доста нарушена и се е налагало да чакат по 50 дни за издаване на необходимите разрешения за работа на персонала.
Исмаил Доган, управляващ консорциума-изпълнител, посочи, че сега получават документите за 2 дни и благодари на министър Събев за доброто сътрудничество с министерството и НКЖИ в последните 5 месеца. Министър Събев изрази позиция, че е редно изпълнителите да заведат дела срещу всички, които с действията си са препятствали изпълнението на този стратегически за страната проект.