Огромна криза в таксиметровия бранш отчитат от Националната федерация на таксиметровите шофьори, цитирани от в. "Янтра Днес". Хиляди автомобили от цялата страна са спрели дейността си. Не се очертава скорошно поевтиняване на таксиметровите услуги, прогнозират от бранша. Оборотите на такситата, които все още се движат, са паднали с около 70 %.
"През юни миналата година печалбата ми беше 580 лв., а сега е 280 лв., каза Светлозар Стойнов, председател на Сдружението на таксиметровите водачи - област Велико Търново. Браншът е в тотална криза. Над половината от таксиметровите шофьори в региона, които са с коли под наем на превозвачите, обмислят да напуснат професията и си търсят работа, но пазарът е ограничен, коментира Стойнов.
Шефът на местното сдружение на таксиметровите шофьори съобщи, че във Велико Търново вече е факт първата тотално закъсала таксиметрова фирма. “Евротакси” не е плащала на водачите си осигуровки от месеци, колите се прехвърлят на друга фирма, за да не се загубят разрешителните. Много от шофьорите, които са със собствени коли, вече не могат да си плащат лизинговите вноски.
"Повечето българи вече ползват такси само при нужда, за хората, които нямат пари, таксито е последната им грижа", коментира Стойнов.
От Националната федерация на таксиметровите шофьори настояват като антикризисна мярка да се въведат европейските квоти и у нас. В ЕС таксиметровата квота е 2,3 на 1000 автомобила. Във В. Търново такситата трябва да са най-много 230, а са над 700, посочиха от сдружението.
Над 300 млн. лв. дължи таксиметровият бранш на държавната хазна. Парите са събрани от таксиметровите водачи, но не са преведени от превозвачите за патент, корпоративен данък, осигуровки, каза Светлозар Стойнов. От сдружението настояват след изборите да се проведе национална среща по проблемите на бранша.