Такситата с двойна тарифа по празниците, настояват от сектора

27.09.2024 | 12:05
по статията работи: econ.bg
Цената за един километър пробег на такситата по време на официални празници да е двойно по-висока от съответната цена по дневната или по нощната тарифа в населеното място. За това са настояли представители на таксиметровия бранш
Такситата с двойна тарифа по празниците, настояват от сектора
Снимка: под лиценза на creative commons

Цената за един километър пробег на такситата по време на официални празници да е двойно по-висока от съответната цена по дневната или по нощната тарифа в населеното място. За това са настояли представители на таксиметровия бранш по време на среща с министъра на транспорта Красимира Стоянова.

Много таксита и в момента взимат двойна цена по време на някои празници, като например на Нова година и Коледа, но това никъде не е регламентирано. Таксиметровият бранш иска и цената за един километър пробег извън населено място да е с 50% по-висока от съответната цена по дневната или по нощната тарифа в населеното място. Същевременно самите тарифи на такситата ще останат две – дневна и нощна. Така няма да има риск недобросъвестни водачи да таксуват чужденци и българи, които идват в страната след дълъг престой в чужбина, по празнична тарифа по време на делнични дни.

Всички идеи и предложения за развитие на таксиметровия сектор ще бъдат разгледани обстойно, е заявила министърът на транспорта Красимира Стоянова. Тя е казала, че въпреки краткия мандат на служебния кабинет, ще бъде направено всичко възможно за ускоряване работата по най-неотложните и спешни въпроси.

При влизането на България в еврозоната таксиметровите апарати ще се претарифират от лева в евро, е станало ясно по време на срещата. В едномесечния срок, в който хората ще могат да плащат с левове и евро в магазините, и в такситата ще могат да плащат с двете валути.

Браншът настоява таксиметровите автомобили да минават годишен технически преглед един път в годината, както останалите коли, а не на всеки шест месеца. Освен това водачите настояват, ако таксиметров автомобил не може да покрие определена екокатегория, със съгласие на собственика автомобилът да бъде регистриран в по-ниска, вместо да бъде спиран от движение.

Таксита да бъдат допуснати за движение в бус лентите, както е в повечето европейски градове, настояват още от бранша. Водачите претндират също така глобите при паркиране на таксиметрови стоянки да бъдат увеличени. Идеята е нарушителите да бъдат вдигани с „паяци“ и да им бъдат налагани глоби от 200 лв., като за паркиране на място за инвалиди.

Относно искането за отпадане на изискването за задължителен жълт цвят на такситата, на срещата не е имало единодушие в бранша. Против идеята са представители на големите таксиметрови компании. Относно удължаването на годините, до които един автомобил може да бъде таксиметров, в бранша също няма единомислие. Сега такси може да е автомобил до 15 години.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 21.11   695 г. – Свети Вилиброрд е ръкоположен за пръв епископ на фризийците. 1344 г. – Започва строежът на сегашната катедрала "Свети Вит", когато епископът...