Таксите на Дунав мост няма да отпаднат. Това стана ясно от отговора на румънския министър на развитието, благоустройството и жилищното строителство Ласло Борбели, който е на работно посещение у нас
по покана на министъра на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов.
Хубаво е таксите да бъдат намалени, но трябва да се даде възможност с постъпленията от тях общинските бюджети да бъдат по-силни, каза Борбели. Той уточни, че определянето на размера на таксата зависи
изцяло от местната власт в Румъния. В момента леките коли плащат по 10 евро за преминаване на румънския бряг и по 8 евро на българския, припомня Дневник.bg.
Строителството на втория мост над Дунав при Видин - Калафат се бави и от румънска страна, стана ясно от изказването на Борбели. По думите му основните проблеми идват от обезщетяването на
собствениците на земи и издаването на разрешителни за въздействието на околната среда. Съществува политическа воля и в двете страни за ускоряване на изграждането на моста, каза министър Борбели. От
българска страна строителството на съоръжението закъснява с повече от половин година, а испанският изпълнител FCC поиска и още пари.
Общо 265 млн. евро са предвидени по европрограмата "Трансгранично сътрудничество" до 2014 г. Управляващият орган е в Румъния. До 2011 г. трябва да бъде готово предложението за създаването на
еврорегион Дунав, за да може да има такава оперативна програма на ЕС за следващия 7-годишен планов период от 2014 г. По този начин ще се привлекат повече финанси за развитието на региона, които ще се
използват за подобряване на навигацията по Дунав, което означава повече туристи, мостове и фериботи, посочи румънският министър.