Административните услуги по Закона за хазарта вече ще се изпълняват по електронен път, след като Министерският съвет направи промени в Тарифата за таксите, които се събират. Част от тях са свързани
с измененията в закона, които влязоха в сила в началото на годината.
С промените от тарифата отпада досегашната разпоредба, регламентираща събирането на такса за издаване на лиценз за игри от разстояние, която се изчислява в зависимост от вида игра, тъй като тя вече
е законово определена.
Целта е да се намали броят на документите на хартиен носител при организиране работния процес на администрацията, рационализиране съхраняването на документите и намаляване на административната
тежест чрез намаляване на държавната такса, съобщават от пресцентъра на Министерски съвет.
Чрез промените в тарифата са въведени и мерки от програмата на правителството за намаляване на административната тежест върху бизнеса. Те осигуряват възможност на гражданите и организациите да
заявяват предвидените в Закона за хазарта и в подзаконовите актове по прилагането му административни услуги като електронни услуги.
Предвидени са по-ниски такси за потвърждаване извършването на инвестициите, издаване на удостоверение и дубликат на удостоверение за издаден лиценз, препис-извлечение от протокол и решение на
Държавната комисия по хазарта и на копие от друг документ, при заявяване на услугата по електронен път.
Друга част от мерките са предложени поради констатираното несъответствие между заложените в тарифата размери на таксите, събирани за сходни административни услуги.
Така таксата в производството по подадено искане за извършване на промени в лиценз при преобразуване чрез сливане, вливане, разделяне и отделяне е променена в съответствие с таксата, която се
събира в производството по утвърждаване на промени в
обстоятелствата, вписани в търговския регистър и промени на собственик, съдружник или акционер с квалифицирано участие.