Американската туристическа индустрия може да пострада от ескалиращото търговско напрежение между САЩ и Китай, сочат експерти. Те са на мнение, че политиката на администрацията на Тръмп спрямо митата върху китайските стоки вероятно ще породи верижна реакция, която евентуално ще доведе до рязък спад в броя на китайските туристи в САЩ по време на октомврийската ваканция, известна още като „златната седмица".
„Със сигурност ще се отрази на туризма. Въпросът е, колко дълго ще трае ефектът. Надяваме се да е временен.", казва Бари Лин заместник генерален мениджър по маркетинга в китайската туристическа агенция Tuniu Corp. Туристическата индустрия следи ситуацията отблизо особено с наближаването на Националния празник 1 октомври, добавя Лин. Той казва още, че трудният период, през който преминават двете страни, вероятно ще откаже туристите да се запишат за групови екскурзии.
Търговските търкания между двете държави евентуално биха засегнали стремежа на САЩ да разшири глобалния си туристически пазар, счита Джонатан Грела вицепрезидент на Американската туристическа асоциация. Увеличаването на пътуванията на китайските туристи би помогнало за преобръщане на това което САЩ възприемат като дисбаланс в двустранната търговия, стимулиране на конкурентоспособността и създаване на работни места за американците, добавя той.
За разлика от САЩ, в Турция се наблюдава ръст на броя на китайските туристи, особено на фона на отслабената турска лира. Ctrip, най-голямата туристическа агенция в Китай, съобщи в началото на август, че броят на китайците търсещи информация за страната на уебсайта й се е увеличил с близо 500% в рамките на две седмици. Това лято резервациите за хотели в Турция от китайски туристи са нараснали с близо 200% спрямо миналата година.