Тикет системата е готова, валидаторите все още не работят

14.01.2021 | 11:55
по статията работи: econ.bg
Тикет системата е готова. Предстои до края на месеца да заработят и валидаторите в наземния транспорт в столицата. Това каза в отговор на въпрос на БГНЕС директорът на Центъра за градска мобилност Димитър Дилчев
Тикет системата е готова, валидаторите все още не работят
Снимка: БГНЕС

Тикет системата е готова. Предстои до края на месеца да заработят и валидаторите в наземния транспорт в столицата. Това каза в отговор на въпрос на БГНЕС директорът на Центъра за градска мобилност Димитър Дилчев.

Директорът на ЦГМ показа част от функционалностите на тикет системата – закупуване на билет с банкова или кредитна карта, смарт часовник или с карта за градския транспорт.

Дилчев посочи, че банковата или кредитна карта се превръща в билет за пътуването и може да се използва във всяко транспортно средство като при достигане на сумата от 4 лв. се таксува дневна карта и повече средства не се взимат.

Директорът на ЦГМ все още не се знае дали таксуването ще бъде на време или разстояние и това решение предстои да се вземе от Столичния общински съвет.

Контрольорите ще проверяват дали е осъществено заплащане като на специални устройства се чекира картата, с която е извършено заплащането на услугата. Той демонстрира и как водачът с две натискания издава билет на цена от 1,60 лв.

На друг въпрос на БГНЕС – кога водачите ще започнат да продават билети, директорът каза, че това ще се случи когато се отнеме силата на епидемията, защото е важно да се пази здравето и живота на водачите. Дилчев уточни, че едва 3% от пътниците пътуват с билет за 1,60 лв.

До месец пък ще бъдат изработени 5 нови навеса, които ще бъдат поставени в София и при осигуряване на финансиране, има готовност за масирана подмяна на спирконавесите в града.

Зам.-кметът по транспорт Кристиян Кръстев обяви, че въпреки тежкото време и тази година транспортните работници ще получат 10% увеличение на заплатите си.

През март пък ще започне отлаганият и дългоочакван ремонт на трамвайното трасе и контактната мрежа на „Цар Борис III”.

Кръстев добави, че предстои доставката на 30 електробуса, 25 трамвая и 30 тролейбуса, с които ще бъде напълно завършена подмяната на старите тролейбуси с нови.

Днес Дилчев и Кръстев участваха в старта на събитията, с които се отбелязват 120 години от пускането на първия електрифициран трамвай в София.

Пред деня гражданите имат възможност да видят развитието в автобусния транспорт, като за целта пред „Александър Невски“ са паркирани автобус „Икарус“, нов автобус и два електробуса, с които желаещите могат да направят панорамна обиколка на града, а след това и да се повозят на ретро трамвай.

„Отбелязваме от днес 120 години от трамвайното движение и градския транспорт в София. Преди 120 години са започнали с 6 линии с 25 мотриси. Имало е първа и втора класа, но с времето първата класа е отпаднала заради това, че софиянци са предпочитали да пият едно питие в повече, вместо да се возят по-скъпо в първа класа. От тогава имаме една класа за абсолютно всичко. Днес започваме с отбелязването. Но това няма да е само днес. Това ще бъде процес от много събития през цялата година, за да може поетапно да показваме уважението си към градския транспорт“, коментира Димитър Дилчев.

Кристиян Кръстев пък подчерта, че в рамките на тази година ще бъде отворен музей на градския транспорт. „Реновирали сме един трамвай от 30-те години. Също имаме и една трамвайна мотриса, която ще бъде поставена в близост до „Женския пазар“. Тя ще бъде туристически информационен център, за да може хората да виждат историята. Работим върху музей на градския транспорт, който ще бъде на сп. „Вишнева“, заяви зам.-кметът. 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...