Между 15 май и 15 юни Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) ще събира данни за второкласните пътища, по които натоварването след въвеждането на тол системата се е увеличило с повече от 50% спрямо 2019 г. Това е и една от причините да се обмисля разширяването на обхвата на пътищата, където има таксуване за преминаване на тежкотоварните превозни средства.
Това се разбра от думите на члена на управителния съвет на АПИ Олег Асенов пред БНТ. Той добави, че в област Смолян няма автомагистрала, нито първокласен път, което означава, че камионите и автобусите над 3.5 т се движат, без да плащат такси.
В област Добрич панорамният крайбрежен път, който не е най-често използваният в маршрутите на транспортния бранш, е единственият с тол такси, подчерта още той. Разговорите за промените в обхвата на тол системата ще се водят след края на извънредното положение заради коронавируса.