За първи път в историята на съществуването си от 2005 г. насам порталът за споделяне на видео YouTube направи годишна класация на най-гледаните записи в сайта.
Най-големите хитове на годината в сайта за видео са белязани от една невъзможна певческа сензация, замаяно момче с болен зъб, младоженци, танцуващи в катедрала, трейлър на филм за свръх-същества и реклама на минерална вода с бебета, каращи ролери.
Списъкът на най-гледаните клипове в YouTube за 2009 дава интересна картина на съвременното уеб-общество и необяснимата привлекателност на един уеб-сайт, в който всяка минута се появяват нови клипове с времетраене 20 часа.
Топ-звездата на YouTube за 2009 е Сюзан Бойл, пълничка и рошава шотландска жена, блеснала по време на шоу за търсене на таланти с певческите си способности. Според запознати, това е първият и последен път, когато е пяла така добре (виж клипа).
Второ място в класацията заема кратък запис на „Дейвид след зъболекаря". Гледан е над 37 милиона пъти (виж записа). В клипа 7-годишното момче се възстановява след тежка медицинска процедура, навярно извършена под упойка, която го кара да се чувства дезориентиран и малкият герой пита дали завинаги ще се чувства така.
Третото място се пада на запис от сватба, където младоженците Джил и Кевин танцуват заедно със своите кумове и шафери на пътечката към олтара. Според Асошиейтед прес, която разпространи класацията, това видео е привлякло 33 милиона посещения, преди да привлече вниманието на компанията Sony, предявила претенции заради права над песента "Forever" - на фона на която младоженците танцуват. Впоследствие клипът се превръща в машина за пари. Линк, вграден в записа, е спомогнал за увеличаването на продажбите на песента (виж видеото).
Дали самият портал YouTube вече е печеливш - все още не е известно.