Топ хотелиери очакват 10-15% ръст на летните туристи

16.05.2011 | 15:21
по статията работи: Лили Бончева
Елитната верига "Сол Мелиа" откри туристическия сезон в 5-те си хотела в България
Топ хотелиери очакват 10-15% ръст на летните туристи

Рецесията в туризма отминава

Очакваме ръст на туристите по Черноморието през този летен сезон с най-малко 10-15%. Като цяло може да се каже, че кризата в сектора отминава, за което има ясни знаци. Това съобщи ръководството на "Сол Мелиа България" - част от испанската "Сол Мелиа"*, която е 13-та най-голяма верига в света и заема трето място сред хотелските компании в Европа.

"Сол Мелиа България" управлява общо 5 четири- и петзвездни хотела на Черноморското ни крайбрежие - "Мелиа Гранд Ермитаж" в к.к. "Златни пясъци", "Сол Луна Бей Ризорт" в Обзор, "Сол Несебър Бей", "Сол Несебър Маре" и "Сол Несебър Палас" в Несебър. Общият капацитет на комплексите е над 2000 стаи, което се равнява на над 35% от капацитета на международните хотелски вериги по българското Черноморие.

press_conference_3872

На снимката (отляво надясно): Любо Липчев, управител на "Сол Несебър Палас", Мария Шишкова, директор маркетинг и продажби на "Сол Мелиа България", Хуан Педро Лемес, управител на "Мелиа Гранд Ермитаж", Томас Наваро, мениджър на "Сол Мелиа България"

maria_shishkova_3872Според Мария Шишкова, директор маркетинг и продажби на "Сол Мелиа България", има няколко ясни показателя за това, че кризата в туризма отминава.

Тя посочи, че туризмът е бил един от секторите, които така или иначе не са били сред най-засегнатите в страната. Освен това в момента обществените вълнения в Северна Африка, която е основна световна туристическа дестинация, рефлектират положително върху българския туризъм, насочвайки поток от летовници към нашите ширини. "Наше право, а и задължение е да се възползваме от това", уточни Шишкова.

Към настоящия момент бавно започва да се възобновява интересът на компаниите към конгресния туризъм и организирането на тийм билдинги и други събития (т.нар. сектор MICE  - Meetings, Incentives, Conferencing, Exhibitions), което също е знак, че кризата бавно отминава и фирмите вече отново планират бюджети, свързани с подобни инициативи. Шишкова изтъкна, че все повече клиенти, главно от финансовия и фармацевтичния сектор, се интересуват от провеждане на корпоративни мероприятия в хотелите от веригата.

dsci0504_2560

"Мелиа Гранд Ермитаж". Снимка: Econ.bg

Маркетинг директорът на веригата съобщи, че напоследък се забелязва засилен интерес към туризма у нас и от чуждестранните туроператори. Хотелите на "Сол Мелиа" са били посетени от инфо групи и експедиенти от множество европейски държави. Хотелите на "Сол Мелиа България" са най-посещавани от руснаци и румънци, немските и английските туристи са на трето място, а след тях се нареждат българите.

От своя страна Любо Липчев, който е управител на "Сол Несебър Ризорт", обясни, че тази година хотелът отчита 30% ръст на ранните резервации в сравнение с миналата година.

По време на пресконференцията ръководството на Сол Мелиа сподели още една положителна тенденция. Летният сезон все повече се удължава, посрещат се гости от април до октомври, расте и престоят на туристите.

"Сол Мелиа" има сериозни бизнес интереси на Балканите

tomas_navarro_3872Новият мениджър на "Сол Мелиа България" Томас Наваро, който заема тази длъжност от началото на годината, обясни, че веригата има сериозни бизнес интереси в България и в страните от региона. "Искаме да растем и да се развиваме тук", заяви той. Въпреки това, той поясни, че компанията няма да прави необмислени инвестиции. "Много по-добре е да проучим в детайли възможностите и след това да откриваме нови хотели, отколкото да прережем лентата на няколко необмислени инвестиции и след това да се налага да ги затваряме един по един", каза той.

"Отдавна проучваме ситуацията тук, но интересът ни към региона се засили преди 3-4 години. Освен към България, гледаме към Сърбия, Македония, Румъния, южните съседки", каза Мария Шишкова. Ръководството на "Сол Мелиа България" е отговорно за развитието на веригата на целия Балкански полуостров. "Балканите растат във всеки един сектор, туризмът не трябва да е изключение от тази тенденция", сподели Наваро.

Той призна, че Балканите като цяло не са особено познати в останалата част от Европа, но сподели личното си убеждение, че страните от региона има какво да покажат на туристите и винаги биха могли да представляват хубава изненада за тях - достатъчно е само процесът да се менажира по добър начин. Новият мениджър на "Сол Мелиа" в България изтъкна като предимство конкурентните цени, които се предлагат у нас в сравнение с другите европейски туристически дестинации, но допълни, че все още много може да се желае от отношението на администрацията и състоянието на инфраструктурата. "Нашите цели и задачи занапред са свързани с това от една страна да поддържаме високото качество, което предлагаме на клиентите си, а от друга - да убедим общините и туристическите власти да помагат за инфраструктурата и за промотирането на туристическия сектор", каза Наваро. Той предвижда много добър летен сезон за хотелите от веригата "Сол Мелиа" в България, базирайки се на тенденциите и броя на резервациите до момента.

dsci0494_2560

"Мелиа Гранд Ермитаж". Снимка: Econ.bg

Идеята за all inclusive. Доколко този тип пакети са удачни в елитните комплекси?

Наваро сподели мнението си за пакетите от типа all inclusive. Той разказа, че този начин на предлагане на туристически услуги се е зародил през 80-те години на миналия век в страните от Карибския басейн. Там, буквално в средата на нищото, се строяха големи комплекси, вкючително и от веригата "Сол Мелиа" (която е създадена още през 1956 година). За да привлекат туристите към тези места, туроператорите и хотелиерите съвместно измислиха създаването на различните средства за забавление, ресторантите, басейните, които да предлагат всичко в рамките на комплекса и същевременно да са калкулирани в цената, която гостите плащат. През годините тази идея се префасонира и сега от гледна точка на туристите е удобна, най-вече защото им дава обща представа за това колко като цяло ще струва почивката им, каза Наваро. Той обаче заяви, че според него в българските курорти нещата не стоят съвсем така - има ресторанти, има заведения за забавления, има басейни. Но търсенето определя предлагането, а съвременните туристи проявяват все по-голям интерес към all inclusive и това налага хотелиерите да се съобразят с желанията на своите клиенти. ние не можем да вървим срещу течението, сподели Наваро.

Средната цена на пакетите от типа all inclusive в пика на туристическия сезон ще бъде около 150 лева на човек в двойна стая в хотелите от веригата. Цените на услугата остават същите като миналогодишните, независимо че разходите са се увеличили средно с 10% през последните две години.

Размисли за туризма

Томас Наваро, който работи в туризма от 1975 г. насам, обобщи философски впечатленията си от менажирането на сектора и проследяването на всички възможни тенденции в него: "Колкото повече виждам и научавам за туризма, толкова по-ясно осъзнавам че разбирам малко".

От своя страна управителят на "Сол Несебър Ризорт" Любо Липчев заяви, че цял живот работи и се развива в сферата на туризма. Той коментира: "Не е лесно да се работи за голяма хотелска верига, но е истинско удоволствие да знаеш, че има правила, които само трябва да се спазват, за да имаш успех".

През изминалия уикенд веригата даде старт на новия туристически сезон с голямо Балканско парти в хотел "Мелиа Гранд Ермитаж" (най-големия 5-звезден хотел на Балканите) в курорта Златни пясъци. Сред изненадите за гостите бяха нестинарско и огнено шоу, гигантска торта, интернационална кухня, представяща различни балкански народи, а за доброто настроение се погрижи легендарният оркестър "Карандила".

dsci0594_2560_03

Част от огненото шоу пред "Гранд Мелиа Ермитаж". Снимка: Econ.bg

*За целите на този материал, авторът на статията посети "Гранд Мелиа Ермитаж" на разноски на веригата хотели "Сол Мелиа България"

Оцени статията:
1.00/1
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 16.04   1071 г. – С превземането на Бари Италия се освобождава напълно от Византийска власт. 1346 г. – В Скопие Стефан Душан обявява създаването на Сръбско царство,...