Най-честите жалби, свързани с интернeт пазаруването за България, са свързани с транспорт, самолетни пътувания, електронна търговия. Това каза на пресконференция днес адвокат Венцислав Петков, съветник в Европейския потребителски център - България. Най-често българите са жертва на нелоялни авикомпани, които им отменят полетите, губят им багажа или забавят много полетите.
Друг проблем за българите са нелоялните практики в интерент, свързани с недоставени стоки, доставяне на стоки, различни от поръчаните, с фалшиво търговско име и други. Най-често тези стоки са в големи размери и за големи суми и са основно автомобили и мобилни телефони, уточни Петков, цитиран от БТА.
По отношение на електронната търговия броят на жалбите през тази година е нараснал почти двойно спрямо 2009 година - от 138 на 213 жалби. Повечето случаи били разрешени. Петков уточни, че става въпрос за двойно по-голям брой оплаквания на български потребители спрямо търговци, регистрирани в чужбина, отколкото за обратната тенденция - чужденци спрямо български търговци.