Проектът за магистрала „Хемус“ ще остане към ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“, независимо, че по нея не достигат средства в размер на 500-600 млн. лв. Това реши транспортният министър Ивайло Московски. По неговите думи този вариант е по-изгоден след като ще се търсят заеми от Европейската инвестиционна банка. Московски смята, че подобна финансова помощ може да се използва за цялото трасе, информира в-к „24 часа“.
Заедно с това транспортният министър заяви, че работата по жп проектите за новия програмен период ще бъде по-забързана, най-вече по отношение на участъка София – Септември. „Стане ли той, ще има цялостна жп линия за високи скорости от София до Бургас. Най-важната ми задача е да бъде одобрена оперативната програма за 2014-2020 г.”, обяснява Московски.
Той коментира, че друга основна задача пред него е довършването на лот 4 на магистрала „Струма“ между Сандански и Кулата. “Ако има и минимален шанс “Актор” да се справят, ще ги оставим, но ако не стават, ще ги сменяме”, посочва транспортният министър.
Ивайло Московски подчертава, че ще работи за отдаване на концесия на пристанищата у нас като привлича инвеститори за това. Той смята, че първо това трябва да се направи във Видин. „На концесии ще са и големи гари като Варна и Пловдив. Ще търсим начин за подновяване на влаковете”, обяснява още Московски.
Транспортният министър коментира, че ще работи в посока за отпускането на заем от Световната банка за преструктуриране на БДЖ. “Дянков не ми даде да го подпиша. Ставаше въпрос за заем от 460 млн. лв. срещу сериозна реформа в железницата, която включваше и приватизацията на “БДЖ товарни превози”, допълва той.
Ивайло Московски не изключва и промени в бордовете на транспортните компании. Той заявява, че иска да върне екипите, с които е работил преди. Заедно с това посочва, че ще има двама заместници в министерството. Единият от тях ще се занимава с транспорта, а другият – с информационните технологии и съобщенията. “С еврофондовете ще се занимавам аз”, посочва още Московски.