Добавената стойност на пивоварната индустрия в България възлиза на близо 161 млн. евро от БВП на страната. Това сочи изследване на Ernst & Young, проведено за 2008 г. в общо 31 страни по поръчка на европейската организация „Пивоварите на Европа".
В България пивоварната индустрия "е наляла" близо 190 млн. евро в държавния бюджет, като от тях 96 млн. евро е стойността на събраното ДДС, 43 млн. евро - на платения акциз и 51 млн. евро - на осигуровките и персоналните данъци. На Балканите тези показатели са най-високи в Турция, където приходите към националния бюджет достигат 1,08 млрд. евро, а добавената стойност на бранша възлиза на 1,5 милиарда евро.
Голям е приносът на индустрията и в социален план - пивоварният бранш в Европа осигурява общо 2.5 млн. работни места, свързани пряко и косвено с производството и продажбата на бира. От тях 6%, или 150 600, е броят на пряко заетите в бранша. У нас към декември 2008 г. близо 2 600 души са пряко заетите в пивоварния сектор. Към настоящия момент заетостта в производството на пиво и малц е 3 077 човека.
За изминалата година България и Турция делят второто място по пряка заетост на Балканите. Първа се нарежда Румъния с общо 10 300 директни работни места, а в Гърция техният брой е общо 1809.
През изминалата година пивоварните компании на Стария континент са произвели 427 млн. хектолитра бира, като от тях са продадени близо 394 милиона. Това превръща Европа в най-важния и основен производител на бира в света, следвана от Япония и САЩ.
На Балканите България заема трето място по показателите производство и консумация на бира. Първа е Румъния с близо 19 млн. произведени и 20 млн. изпити хектолитра бира. На второ място се нарежда Турция с 9 млн. производство и 8 млн. консумация. След нея е България с 5 360 000 произведени и 5 373 298 продадени хектолитра бира, а най-малко е производството и консумацията на бира са в Гърция със съответно 4 500 000 и 4 600 000 хектолитра пиво.