Три оферти са получени от компании, които искат да вземат летище Пловдив на концесия, съобщиха от Министерството на транспорта.
Днес бяха отворени офертите на кандидатите. Те са на ДЗЗД "Силк роуд Пловдив еърпорт", "Консорциум Летище Пловдив" и Обединение (Консорциум) между китайската "Хайнан" и "Пловдив еърпорт инвест".
"Консорциум Летище Пловдив" е създаден от ПИМК - най-големия автомобилен превозвач в страната, и "Тракия икономическа зона", което е смесено дружество между строителната "Сиенит" и собственика на КЦМ и от години развива частни индустриални зони в региона.
Концесията ще спомогне за подобряване на съществуващата летищна инфраструктура, достигане на заложените международни стандарти и категории, генериране на трафик и развитие на търговските дейности в региона, обясняват от министерството. Не се посочват подробности от офертите.
Министърът на транспорта Ивайло Московски обяви сутринта в ефира на БНТ, че издръжката на летището струва на ведомството 1.5 млн. лв. годишно, при това без планове да се удължи пистата и да има карго терминал.
Решението за откриването на процедурата бе взето в самия край на годината от правителството в оставка на Борисов. Срокът на концесията е 35 години.
Изискванията на министерството са да се инвестира в летището минимум 35.2 млн. евро без ДДС за срока на концесията, 16.7 млн. евро от които в първите 5 години. Изграждането на карго терминал не е задължителен елемент, но се точкува по-високо, ако такъв е предвиден в плана на инвеститора. По отношение на концесионното възнаграждение беше предвидено фиксираното да е не по-малко от 100 хил. лв. без ДДС на година, а променливата част да е не по-малка от 5% от общия размер на нетните приходи от всички дейности.
От участниците се очаква да са оперирали международно летище с пътникопоток, не по-малък от 450 хил. души общо за 5 години.