Възможността за връщане на дефектна стока е най-нарушаваното потребителско право у нас. Най-често българите се оплакват от това, че не могат да върнат дефектен продукт или да го заменят с друг, обясни пред телевизия "България он ер" председателят на Асоциация "Активни потребители" Богомил Николов.
Българският потребител е все по-информиран и подбира внимателно каква храна слага на трапезата си. Въпреки това некоректни търговци продължават да мамят клиентите си. Най-честите нарушения са свързани със срока на годност, съхранението на храните и неправилното изписване на етикетите, обясни Николов.
Потребителите обаче не познават добре правата си при ползването на финансови услуги, сочи изследване, проведени сред 1700 души. Изводът е, че трябва да се анализират общите условия за предоставяне на финансови услуги и за организиране на бъдещи кампании за повишаването на потребителската култура в тази област.