Тръгва национална рекламна кампания на българския туризъм по четири водещи паневропейски телевизионни канала, съобщи пресцентърът на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма.
Рекламата на българския туризъм ще се излъчва по Eurosport, Euronews, National Geographic Channel и Discovery Channel. Проектът на стойност 7 501 480 лева се финансира по линия на Оперативна програма "Регионално развитие".
В три клипа страната ни ще рекламира зимните и летните си курорти, еко и селския туризъм, културното наследство и забележителности. Клиповете ще бъдат излъчени 3 166 пъти на две вълни - от 6 септември до 26 декември 2010 г. и от 31 януари до 27 март 2011 г.
Допълнително се предвижда да бъдат реализирани и онлайн кампании на интернет сайтовете на Eurosport, Euronews и National Geographic Channel.
Целта на рекламната кампания е пред повече от 608 млн. домакинства от Европа и света да се покажат възможностите за почивка в България, нейната древна култура, исторически и архитектурни паметници, минерални източници и красива природа. Кампанията трябва да съдейства и за повишаване информираността за страната ни като туристическа дестинация, която предлага сигурност и спокойствие за своите гости. Рекламните клипове ще звучат на пет езика - български, английски, немски, френски и руски. Те са с продължителност от 30 секунди и ще бъдат излъчвани в най-гледаните часове от денонощието.
Допълнително ще бъдат заснети репортажи за предаването Sport Trips на Eurosport, за представяне на два града от България в рубриката Metropolitans на Euronews с рекламна заставка за Eurocities и кратък репортаж за културното наследство и природните забележителности в България от National Geographic Channel.
Условията за излъчване на рекламните клипове са преференциални и са договорени от МИЕТ директно с централите на четирите телевизионни канала.
Допълнително днес от Руската информационна агенция "Новости" представиха подробности за българската рекламна кампания специално в Русия. Осеммесечна програма за привличане на туристи в България планира министерството на икономиката, енергетиката и туризма на страната, съобщи "РИА Новости", цитирана от Агенция "Фокус". Акцията ще бъде проведена от октомври 2010 година до май 2011 година под лозунга "Тук е вълшебно!", на руския, германския и британския пазари.
Главните цели на кампанията са увеличаване на конкурентоспособността на целогодишните туристически услуги в страната и създаване на търговска марка "България". Пресконференция, посветена на старта на рекламната кампания в Русия, ще се състои на 21 септември, се казва в съобщение на сайта на Руския съюз на туристическата индустрия.
От началото на октомври по руски телевизии и радиостанции ще започнат да се излъчват рекламни клипове, демонстриращи туристическия потенциал на България.
Планира се и разполагане на реклами в метрополисите Москва и Санкт Петербург.
В България ще бъдат поканени журналисти от водещи печатни и електронни руски издания. Планирани са и допълнителни мероприятия по време на новогодишните празници в Москва, и ежегодния фестивал на розата в Казанлък.
От януари до юни 2010 година България е била посетена от повече от 137 хиляди туристи от Русия, допълват от РИА "Новости".
Утре МИЕТ ще даде специална пресконференция, за да даде подробности за рекламната кампания на страната ни. Очаквайте подробности в Econ.bg!