Три водещи фирми, производителки на дизелови и електрически влакове, са купили тръжни документи за участие в конкурса на БДЖ за доставка на фамилии влакове, научи в. ПАРИ. Това са френската Alstom,
канадско-швейцарската Воmbardier и германската Siemens. От превозвача потвърдиха числото на фирмите, но не уточниха кои са те. По неофициална информация обаче само един от канидатите щял да подаде
оферта в търга, защото отговарял на всички условия в конкурса.
Изискванията към кандидатите са да имат опит и практика в производството и доставката, както в ремонта и поддръжката на влаковете, да предоставят референции за мотрисите от европейски железопътни администрации или европейски жп оператори. Това означава, че само европейски фирми ще участват в конкурса, а производители от Китай, Япония и Южна Корея, които също проявяват интерес, ще бъдат лишени от тази възможност. Според запознати основни конкуренти са Siemens и Bombardier.
Националният превозвач БДЖ ЕАД обяви на 21 юли търга за доставка на цели фамилии влакове, след като две седмици преди това транспортният министър Николай Василев прекрати първия конкурс за купуване само на 25 дизелови мотриси. Фамилиите влакове включват доставката на 25 броя двувагонни дизелови състава, до 15 броя тривагонни електрически мотрисни състава и до 10 броя четиривагонни електрически мотрисни състава.
Съчетаването на дизеловите с електрическите влакове се налага заради това, че по-голямата част от жп мрежата в България е електрифицирана, твърдят от ведомството на Василев.
Според министерството в предишния търг за дизеловите мотриси също три фирми бяха подали оферти - германската Siemens, канадско-швейцарската Bombardier и китайската CITIC. С тях ведомството на
Василев преговаряше, но накрая установи, че нито една от тях не отговаря на условията в конкурса. Според източници на вестника обаче Bombardier не била подавала оферта./в-к ПАРИ