Тунел под "Шипка" - сред транспортнитe приоритети за следващия програмен период

03.05.2012 | 17:03
по статията работи: Ралица Стоянова
С предимство ще се финансира и лот 3 на АМ "Струма", както и разширението на Западната дъга на софийското околовръстно
Тунел под "Шипка"  - сред транспортнитe приоритети за следващия програмен период
Снимка: Sxc.hu

От регионалното министерство обособиха основните седем приоритета за изграждане на пътната инфраструктура на Република България за периода 2014-2020 г. Те са:

  • Лот 3 на Автомагистрала „Струма”;
  • Автомагистрала „Хемус” (участък 1 - автомагистрален участък „Ябланица-Велико Търново” и участък 2 – скоростен път „Велико Търново-Шумен”);
  • тунел под връх Шипка;
  • скоростен път „Русе-Велико Търново”;
  • скоростен път „Русе-Шумен”;
  • скоростен път „Видин-София”;
  • разширение на Западната дъга на Софийския околовръстен път.

Ограниченото европейско финансиране налага приоритетно изграждане през следващия програмен период на петте обекта:

  • Лот 3 на Автомагистрала „Струма”;
  •  Автомагистрала „Хемус” (участък 1 - автомагистрален участък „Ябланица-Велико Търново”; и участък 2 – скоростен път „Велико Търново-Шумен”);
  • тунел под връх Шипка;
  • скоростен път „Русе – Шумен”;
  • разширение на Западната дъга на Софийския околовръстен път.

Европейските средства обаче не могат да покрият реално изграждането на всички приоритетни проекти. Затова, естественият подход е да се търси алтернативно финансиране – чрез частни инвестиции на принципа на публично-частното партньорство, но без държавни гаранции.

В момента се прави всичко възможно да бъде осигурено финансиране за един от основните приоритетни обекти - скоростният път „Русе-Велико Търново”, който на практика е част от трасето „Русе-Маказа” и коридор № 9. Този проект е избран, защото е рентабилен, и ще бъде реализиран само при реален инвеститорски интерес, смятат от МРРБ.

Тунелът под връх Шипка ще бъде построен основно с европейско финансиране. Чрез него ще бъде осигурена връзката между Северна и Южна България. Тя ще свърже Румъния с Гърция при ГКПП „Маказа”, където вече от българска страна е изградена прилежащата инфраструктура.

Ако се реализират спестявания от европейското финансиране, те ще бъдат използвани за изграждането на скоростен път „Видин-Монтана”. Той е част от коридор № 4. С изграждането му ще бъде завършено изцяло трасето „Видин-София”.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...